🍃 Yaeri 🍃
Aku memerhati Taehyung yang sedang seronok bermain dengan Miri. Dalam satu pandangan, aku nampak Taehyung ni sangat comel. Mungkin dia dingin, tapi sebenarnya dia mempunyai sifat macam budak-budak. Lagi-lagi bila dia tengah bermain dengan Miri. Boleh dikatakan, aku suka tengok sisi kebudakan dia.
“ Dah puas tengok muka aku ? ”
“ Perasan. Saya tengok Miri lah. Bukannya saya tengok awak. ” ucap aku dan alihkan pandangan. Aduh, boleh pulak kantoi dengan dia. Malu rasanya ! Taehyung hanya tersengih dan menggosok kepala aku dengan agak kasar. Aduhai, habis serabai rambut aku.
“ Jangan buat muka cenggitu. Nanti..aku pun ikut malu. ” ucap Taehyung dan mengalihkan pandangan ke arah lain. Aku hanya diam dan menunduk. Dia ni, sengaja buat jantung aku berdegup macam ni. Tapi, degup jantung aku ni memberi dua makna. Takut dan cinta.
“ Aku tengok kau senyap je dari tadi. Kenapa ? ”
“ Tak ada apa. Cuma, saya teringat kawan-kawan saya. Ada sesuatu yang kacau diorang sekarang ni. Jantung saya, berdegup lain macam. ” ucap aku. Daripada semalam jantung aku berdenyut macam ni. Tak boleh, aku kena fikir positif.
“ Haih, kau ni banyak fikir sangat. ”
Aku hanya memberi senyuman. Tiba-tiba, bunyi kaca pecah menyapa gegendang telinga kitorang berdua. Ianya dari bilik ayah Taehyung. Kitorang terus pergi ke bilik ayah Taehyung. Aku dan Taehyung terkejut tengok kepala kakak Taehyung yang dah berdarah. Makanan yang dibawa kakak Taehyung untuk ayahnya telah bersepah atas lantai.
“ Aku dah cakap ! Aku tak nak makan kan ?! Yang kau degil sangat kenapa, huh ?! ” ucap ayah Taehyung. Tangan dia memegang botol kaca yang dah separuh pecah. Darah menitik dari kaca itu. Dia pukul kepala kakak Taehyung ke ?! Taehyung segera mendekati Taeyeon unnie.
“ Noona ! Noona okay tak ?! Apa yang appa buat ni ?! Sampai hati kau pukul kakak aku ! Apa salah kakak aku sampai kau sanggup buat dia macam ni ! Apa yang kau nak daripada aku dan kakak aku sebenarnya ?!! ” maki Taehyung dengan mata berair. Kepala Taeyeon unnie diletakkan atas pehanya.
YOU ARE READING
Magic Shop [BTS]
Short StoryF A N T A S Y A pleasant situation that you enjoy thinking about but is unlikely to happen or the activity of imagining things. (One shot story with BTS) Written By Hyunjinee ||™ 2017