😇 13 ➖ 재발 😇

360 22 3
                                    

💦 Yoongi 💦

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

💦 Yoongi 💦





   Dah seminggu aku dengan Ara terperap dalam rumah dengan kehidupan harian yang biasa. Pergi kerja, balik kerja, makan, minum dan akhirnya tidur. Rasa macam dah tak ada life. Cuma satu je, Hwa Yeon. Dia selalu datang kedai Piano dan jumpa aku. Tapi, aku tahu niat dia bukannya baik sangat. Dia macam nak menggoda aku pun ada. Eee, geli lah.





“ Awak, awak termenung apa daripada tadi sampai saya panggil pun tak dengar ? ” tanya Ara yang tiba-tiba dah dekat sebelah aku. Dia panggil aku ke tadi ? Aku hanya menggeleng dan ambil air kopi yang dia hulurkan aku. Bila fikirkan Hwa Yeon buatkan aku leka kehadiran Ara ni. Pelik betul.





“ Saya tengok, awak banyak termenung sekarang ni. Kalau ada masalah, bagitahu lah saya. Jangan senyap macam ni. ” tanya Ara yang merisaukan aku. Aku meletakkan cawan air tu di atas meja dan menggosok kepala Ara dengan lembut.




“ Aku okay lah. Cuma penat sebab kerja. Tu je. ”





    Ara mengangguk dan menunduk. Dia melihat cincin permata biru yang ada di tangannya. Cincin tu macam mengeluarkan cahaya, tapi kemudian nya berubah malap. Aku perasan riak muka Ara dah berubah. Dia macam cemas. Aku yang tengok dia macam tu pun macam cemas.




“ Kenapa ni ? Ada apa-apa yang jadi ke ? ”




“ J—Jungkook dengan Rin. ”





    Ara terus berlari menuruni anak tangga. Aku yang keliru tu pun mengikuti langkahnya. Dia sedang kelam kabut memakai jaket. Aku menahan tangan dia. Anak mata dia berwarna kelabu dan tangan dia yang aku pegang mula menggigil. Dia sedang takut ke ?




“ Kenapa dengan Jungkook ?! ”





“ Dia..kena culik dengan akma. Kita kena pergi selamatkan dia. ” ucap Ara dan tarik tangan aku keluar dari rumah ni. Aku yang terkejut ni cuma mengikuti dia tanpa berkata apa-apa. Aku mula merasa resah dengan keadaan Jungkook. Aku harap dia selamat.





    Bila dah separuh jalan, kitorang nampak seorang perempuan yang dah terbaring tepi jalan. Kitorang mendekati perempuan tu. Ara pulak dan mengangkat kepala perempuan tu dan diletakkan di atas pahanya. Muka perempuan tu nampak sangat pucat. Macam dah mati. Ara meletak tangan dia di dada perempuan tu.





“ Rin, tolong sedarkan diri. Jangan buat aku takut macam ni. ” ucap Ara. Tangan Ara mula membeku. Mungkin Ara tengah menyembuhkan perempuan bernama Rin tu. Aku memandang ke sekeliling mencari Jungkook. Tapi, takde. Takkanlah, Jungkook betul- betul dah kena culik ?!




“ Uhuk ! Uhuk ! ”





“ Huft, huft. Nasib baik kau tak apa-apa ! Kau ni ! ” marah Ara. Rin bangun dan mengurut dadanya sendiri. Setelah dia sepenuhnya sedar, dia mula merayau mencari Jungkook. Oh, jadi dia ni lah pasangan cheonsa Jungkook.





Magic Shop [BTS]Where stories live. Discover now