Perfect 💐 Hoseok (1)

777 49 1
                                    

Reena ❄






" Kita putus. Aku tak suka kau, sebab kau ni lembab. "





" Okay. "





Rasanya, ni dah kali ke-10 aku putus dengan pakwe aku. Haih, kenapa lah kisah cinta aku ni menyedihkan sangat ? Tak ada ke lelaki yang setia dalam dunia ni ? Dah pupus ke ? Lantaklah. Airmata aku pun dah kering nak nangis lepas putus.






" What ?! Kau putus lagi dengan lelaki tu ? "






" Bukan jodoh kot. Dia kata aku ni lembab, sebab tu dia minta putus. Biasalah, semua lelaki nak perempuan yang sempurna je. Yang tak sempurna tu, dia pandang sebelah mata je. " ucap aku dan mengunyah keropok udang itu.





" Haih, bila agaknya kau nak dapat true love ni ? "




" Entahlah. "




Jujur cakap, aku teringin jugak nak ada pakwe yang ikhlas sukakan aku. Teringin nak suap-suap, pegang tangan semua lah. Hurm, tapi kebanyakan couple dengan aku sebab aku pandai dan mudah digunakan. Lepastu cakap aku lembab, kuang ajar betul.




" Hei. Nah kerja sekolah aku. Macam biasa, buatkan. " ucap seseorang dan letakkan buku yang tebal depan aku. Hesh, ni mesti mamat kerek tu. Siapa lagi kalau bukan Jung Hoseok tuh ! Dia memang tak pernah nak biarkan aku hidup senang !




" Fine. "





" Kau putus cinta lagi ke ? Lek ah, perempuan cantik macam kau ramai je yang nak. " ucap nya. Tangan dia mengusap kepala aku lalu dia pergi dari kelas ni. Aku tercengang seketika.






" Kau ni kenapa Reena ? Asal kau biarkan je mamat tu buli kau ?! Hesh, nak kena tumbuk betullah dia tu. " ucap Mia. Aku menahan lengannya.






" Takpe. "







💕💕💕💕💕



Aku menghulurkan buku yang tebal tu kepada Hoseok. Takdelah banyak mana kerja yang dia suruh buat tu. Mungkin sifat pemalas dia tu, buatkan kerja sikit nampak banyak. Dia mengambil buku itu dan menyimpannya di dalam beg. Selangkah aku nak pergi, dia pegang lengan aku.




" Nak tak.. tengok wayang dengan aku ? Herm, kebetulan ada tiket lebih. Kalau tak kisah ah. " ucap dia. Aku menoleh melihat nya. Dia macam segan-segan nak bercakap. Dah kenapa dengan mamat ni harini ?




" Kenapa tak ajak kawan-kawan kau ? Kenapa aku ? "





" Orang dah ajak tu, cakap jelah ye. Banyak songeh betullah minah ni. " bentaknya. Aku melihat anak matanya. Nampak yang dia ikhlas nak ajak aku. Aku menarik lengn aku dari tangannya dan mengangguk.





" Okay. Jumpa pukul 3 dekat mall. Jangan lambat. " ucap dia. Aku tersenyum nipis dan berlalu pergi. Malas nak lama-lama dengan dia. Dah buang tebiat agaknya dia tu. Tak pernah-pernah macam tu dengan aku.






" Pelik betullah. "







Tepat pukul 3, aku dah menunggu ketibaan dia. Rasa semacam pulak bila tunggu dia macam ni. Kenapa ea dengan dia ? Kena santau ke ? Atau otak masuk air ? Haish. Lantaklah dia nak buat apa pun. Tapi, tetap aku rasa tak betul sekarang nih !


Magic Shop [BTS]Where stories live. Discover now