For : FynnJimin
🍁 Hyosun 🍁
Tangan aku lincah bermain guitar mengalunkan lagu BTS - Hold me tight. Dah memang jadi hobi aku bermain guitar pada waktu lapang sambil bernyanyi. Tengah aku syok bermain, tiba-tiba loceng rumah aku berbunyi. Aku jadi teringat pesan mama.
' Harini anak kawan mama datang tau. Dia akan tinggal rumah kita buat sementara. Sebab mama dengan mak dia nak gi travel. Jaga diri okay ! '
Mesti anak kawan mama dah sampai. Aku bingkas bangun dan pergi membuka pintu. Terkejut aku bila ada seorang lelaki berdiri depan rumah aku. Ni ke anak kawan mama tu ?
" Kau ni Hyosun ea ? "
" Ah ah. Kau ? "
" Aku anak Puan Park. Mak aku suruh aku tinggal dekat rumah ni untuk beberapa hari. Mak kau ada cakap an ? " tanya dia. Aku mengangguk. Dia pun angkat beg dia dan masuk ke dalam rumah.
" Bilik aku kat ne ? "
" Tingkat 2, belah kanan yang hujung sekali. Ada bilik tetamu dekat situ. Sebelum tu, nama kau siapa ? " tanya aku. Dia tak menjawab dan berlalu pergi. Esh, tak ada adab.
" Teruknya dia tu. "
Aku hanya menutup pintu dan kembali masuk ke dalam bilik untuk bermain guitar. Baru je nak start main, aku dengar bunyi bising dari bilik sebelah. Macam bunyi music rock yang kuat. Aku meletakkan semula guitar aku dan pergi ke bilik sebelah.
" Yah ! Slowkan sikit volume tu ! Kau ingat, kau sorang je ke nak main music ! " jerit aku. Dia membuka pintu biliknya. Aku agak terkejut bila nampak guitar elektrik di tangannya. Aku hanya diam.
" Kau nak apa ? Aku tengah nak berlatih main music ni. " ucap dia. Aku menjeling dan menyilangkan kedua tangan ke dada.
" Masalahnya, kau dah ganggu ketenangan aku tau tak ! Slow lah sikit volume tu ! " marah aku. Dia hanya tayang poker face.
" Itu je ? Okay bye. "
Dia terus tutup pintunya. Cis ! Tak guna punya orang. Aku belum habis cakap lagi. Siapa agaknya dia ni ? Mampu ke aku nak serumah dengan dia ? Betul cakap papa. Guitar akustik dengan guitar elektrik tak sesuai bersama !
YOU ARE READING
Magic Shop [BTS]
Short StoryF A N T A S Y A pleasant situation that you enjoy thinking about but is unlikely to happen or the activity of imagining things. (One shot story with BTS) Written By Hyunjinee ||™ 2017