💄Hyouka 💄
Is this really Kim Namjoon ? Atau aku yang salah tengok ?! Setahu akulah, Namjoon tu seorang yang nerd dan sangat naif. Aku selalu buli dia. Tapi, harini dia nampak macam makin kacak. Dia dah tak pakai cermin mata, dan rambut dia yang selalunya kolot tu dah berubah ! Dia, sebiji macam lelaki idol !
" Hye Hyouka !! "Jantung aku mula berdebar bila dia menyapa aku. Selalunya, aku tak macam ni. Tapi, harini hati aku jadi berdegup bila berdiri depan dia. Takkanlah aku suka kat dia kot ?! Eee, mustahillah ! Jangan yang bukan-bukan ea Hyouka !
" Ehem, Hye. Kau kenapa harini ? Kau.. nampak lain. " ucap aku yang malu-malu. Aduh, kenapa tiba-tiba boleh jadi macam malu kucing pulak ni ! Tolonglah Hyouka ! Control perasaan kau !
" Hehehe, aku makin hensem kan ? Ini semua berkat J-Hope yang tolong aku ubah style. So, otte ? Okay tak ? " tanya dia dan acah-acah betulkan rambut. Aku menelan air liur dan mengalihkan pandangan ke tempat lain.
" E-erm. Okay. "
" Namjoon oppa !! "
Wena berlari mendekati Namjoon dengan gembiranya. Mereka berdua mula berbual dengan mesra. Bila difikirkan, Wena dengan Namjoon memang dah rapat sejak tingkatan 1 lagi. Mesti diorang ada apa-apa kan ? Kenapa aku rasa cemburu pulak ni ?
" Hyouka ! Miss Key panggil kau lah ! " ucap seseorang dari jauh. Aku mengangguk dan terus beredar dari situ. Namjoon, tak cakap bye-bye pun dekat aku. Dia masih lagi berbual mesra dengan Wena. Esh ! Sakitnya hati !
🍁🍁🍁🍁🍁
Pada waktu rehat, aku tak pergi kantin sebab aku kena bersihkan kelas. Sepanjang dalam kelas tadi, ramai perempuan yang dekat dengan Namjoon dan berbual dengannya. Series, hati aku makin sakit. Selalunya Namjoon cuma berkepit dengan aku. Tapi, sekarang ? Aku tak suka lah dia yang sekarang.
" Hyouka ! Kau tak rehat ke ? "
Lamunan aku terhenti bila dengar suara Namjoon. Aku terus pandang pintu kelas. Dia bawa aku bekal makanan ? Dia berjalan mendekati aku dan menghulur kan bekas makanan yang ada nasi goreng di dalamnya. Aku melihatnya tersenyum.
" Ambillah. Bukan ke semalam kau suruh aku bawak makanan ? Aku tak nak lah kena pukul dengan kau ! Sakit tahu ! Dahlah suka pukul aku ! Tangan tu dah macam batu tau tak ! " ucap Namjoon. Entah kenapa, apa yang dia cakap tu.. buat aku rasa lagi sakit.
YOU ARE READING
Magic Shop [BTS]
Short StoryF A N T A S Y A pleasant situation that you enjoy thinking about but is unlikely to happen or the activity of imagining things. (One shot story with BTS) Written By Hyunjinee ||™ 2017