😇 20 ➖ 고마워, 지민 😇

568 27 6
                                    

💙 Jimin 💙

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

💙 Jimin 💙



     Seperti yang dikatakan, kitorang semua bercuti di pulau Haeundae yang tak berapa jauh dari rumah aku. Semua member aku dan pasangan masing-masing berlari-lari di pantai. Mereka nampak sangat gembira. Tapi, bagi Haera dia macam buat-buat gembira. Teringin nak tanya, cuma aku tak nak rosakkan suasana yang tengah baik sekarang ni. Kami berdua berdiri di depan laut menikmati angin yang menyapa.


“ Cantik kan..laut ni ? ”


“ Ah ah. Warna biru jernih di laut ni, membuatkan pantai ni cantik sangat. ” ucap aku dan tersenyum. Haera cuma memandang kosong laut itu dengan senyuman kecil. Ah, aku dah tak boleh nak tahan lagi ! Aku nak tahu kenapa dia macam ni !


“ Awak okay ? Awak..macam tak gembira je ? ”



“ Ha ? Saya okay je. Saya gembira Jimin. Bila saya berada di sebelah awak, saya rasa gembira. ” ucap dia dan pandang aku dengan senyuman. Aku tak pasti sama ada nak percaya atau tak dengan senyuman tu. Aku mengusap kepalanya dengan lembut.



“ Saya pun, bila awak ada di sebelah saya. Saya gembira. ”



“ Jimin-ah..saya ada benda nak bagitahu awak. ” ucap Haera dengan wajah berubah serius. Aku memandang dia dengan penuh risau. Kenapa, hati aku mula rasa tak sedap macam ni ?


“ Apa dia ? ”


“ Sekejap lagi, saya akan pergi tinggalkan awak. Kitorang para cheonsa kena kembali ke dunia langit semula sebab tugas kitorang dah selesai. Awak dan kawan-kawan awak dah bahagia. Hajat awak juga dah dimakbulkan sepenuhnya. ” ucap Haera. Aku terkejut dengan ucapannya.



“ Selamanya ? Awak akan tinggalkan saya selamanya ? Kawan-kawan saya dan pasangannya ? Awak biar betul ! Awak tak tipu saya kan ?! ” tanya aku dan memegang kedua bahunya untuk menghadap aku. Dia cuma menundukkan kepala. Airmata mula berkumpul di kelopak mata aku.



“ Ye. Ini bukan tempat kitorang. Kitorang bukan manusia Jimin. Awak kena ingat tentang tu. Saya tahu, berat rasanya nak tinggalkan awak. Lagi-lagi bila kita dah saling mencintai. Tapi, percayalah. Awak akan jumpa perempuan lain yang lebih baik daripada saya. Macam tu juga dengan kawan-kawan awak yang lain. ” ucap Haera dan pandang aku dengan mata yang berkaca-kaca.



“ Jumpa perempuan lain ? Awak ingat senang ke nak lupakan awak ?! Segala jasa awak yang awak dah buat pada saya dan kepada kawan-kawan saya. Saya yakin, kawan-kawan saya pun tak nak tinggalkan pasangan mereka ! Tolonglah, Haera. ” rayu aku. Aku tak sanggup kehilangan dia !



You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 31, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Magic Shop [BTS]Where stories live. Discover now