💫 8 - 소문 💫

722 47 25
                                    

+Shimin




Aku dan Suga keluar pergi main basikal sama-sama dekat taman. Aku cuma perhati Suga yang tengah mengayuh. Herm, lepasni aku dah tak jumpa dia lagi. Sedihnya.




" Yoongi-ah ! Berhenti boleh ? Lenguh ah kaki aku dari tadi mengayuh ! " jerit aku. Dia memberhentikan basikalnya begitu juga aku.




" Dah penat ? "




" Yerp. Aku nak main buai pulak. Bosan lah dari tadi mengayuh. " ucap aku dan turun dari basikal tu. Aku menuntuk basikal ke buaian. Yoongi pulak cuma membuntuti aku.




" Kau ni macam orang tua, cepat sangat penat. " omel Yoongi. Aku duduk di atas buaian dan mencebik.




" Setahu aku lah, Army gelar kau tua. Sebab kau tu pemalas tahap gaban. " ucap aku. Dia duduk di buaian bersebelahan aku.




" Herm, aku yang muda ni pun dianggap tua. Nasib baik lah army yang gelar aku cenggitu. " ucap Yoongi dan mula mengayun buaiannya.





Suasana menjadi sepi. Sehinggalah, bunyi bunga api tu kedengaran. Aku mendongak melihat awan yang dah dihiasi dengan bunga api. Mesti ni dari funfair !




" Wei, kau tak sedih ke ? "




" Sedih ? Untuk apa ? "




" Yelah, lepasni aku dah takde dekat sebelah kau. Kau pun, berlatih sensorang. Tak sedih ? " tanya dia. Aku melihat dia.




" Nak jawapan jujur ke tipu ? " tanya aku dan tersenyum.




" Jujurlah. "




" Sedih gak. Sebab selalunya kau yang ajar aku. Sekarang, aku kena usaha sendiri. " ucap aku dan pandang langit.





" Tu je ? "




" Ye arh. Kau expect jawapan apa dari aku ? " tanya aku dan melihat dia. Dia menundukkan kepala.



" Takde apalah. "




" Hahaha, aku tahu kau nak apa Yoongi. Kenapa lah kau ni ego sangat ? Tanya jelah. Aku akan jawab lah. " ucap aku dan terkekeh ketawa.




" Fine. Kau, suka aku tak ? "




" Apa ? Tak dengar ? "




" Hish aku tahu kau tak pekak ! Jawab boleh tak ? " ucap Yoongi dan menjeling. Aku ketawa melihat muka dia.




" Hahaha, yelah. Aku memang suka kau. Kau tahu tak aku ni minat BTS ? Nak tahu siapa Bias aku ? Mestilah kau. So, jawapan aku ye. " ucap aku.




" Sebagai seorang peminat, A-atau lebih ? "




" Herm, kalau lebih pun kau bukannya rasa apa yang aku rasa. Lagipun, seorang idol macam kau tak layak dengan perempuan biasa cam aku ni. " ucap aku.




" Ka-kalau aku cakap yang aku suka kau, Lebih dari seorang pengajar.. Macam mana ? " tanya Yoongi.




" Series, ah ? "




" Ye, aku series. "




Aku menundukkan wajah. Ah, malu rasanya nak pandang Yoongi sekarang ni. Siapa tak malu bila perasaan kita sama dengan Bias sendiri ? Aduhai. Tetiba, aku rasa tubuh aku dipeluk dari belakang.




Magic Shop [BTS]Where stories live. Discover now