M a i d

2.5K 147 5
                                    

|Requested : @Jin_hyun92|


K i m S e o k j i n

K i m S e o k j i n

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

S e o k j i n




Aku mematikan iphone aku dan meletakkannya di sisi aku. Bosan gila cuti harini. Nak ajak Namjoon melepak, dia sibuk dengan kerja. Tak kan nak terperap je dalam rumah ni ? Boleh menggila aku macam tu. Sekejap ! Aku macam dengar orang bising di ruang tamu. Ada orang datang ke ? Aku segera turun dari katil dan pergi ke arah tangga. Aku turun beberapa anak tangga dan melihat kelibat omma bersama seorang gadis.



“Saya percayakan kamu tau, jadi tolong jaga dan bersihkan rumah ni. Kalau anak lelaki saya mahu makan, sediakan makanan dia. Saya akan meninggalkan rumah ni selama seminggu. Jadi, saya harap kamu tengok-tengokkan anak saya dan rumah ni.” ucap omma kepada gadis itu.



“Baiklah, puan.”


“Jin-ah, kamu dah bangun ? Bukan main lagi ye kamu, kalau bercuti memang suka bangun lambat. Aduhai, apa nak jadi dengan anak omma yang sorang ni.” keluh omma sambil bercekak pinggang. Aku hanya tersenyum dan mendekati omma dan gadis yang sedang melihat aku.



“Apa omma ni. Jin dah lama bangun sebenarnya, cuma malas nak turun bawah. Omma tahu kan, anak omma ni jenis yang anti-social. Oh ye, siapa ni ? Pembantu baru ke ?” tanya aku dan melihat dia. Dia agak terkejut bila mata kami bertembung. Terus dia menunduk ke bawah. Jamkan, muka dia nampak familiar.




“Ye, dia pembantu baru untuk sementara. Ahjumma Shin sakit dan masuk hospital. Lagipun, omma ada urusan syarikat di Ilsan selama seminggu. Jadi, takkan nak biarkan rumah ni kosong ? Siapa nak bersihkan rumah ? Sebab tu omma cari pembantu baru. Nama dia Sehyun. Sehyun, inilah anak saya namanya Kim Seokjin. Okaylah, kamu ke dapur lah. Tengok apa yang patut.” ucap omma.




Perempuan bernama Sehyun ini menunduk hormat kemudian pergi ke dapur dengan langkah yang cepat. Aku mula tertanya-tanya dengan gadis itu. Muka dia aku pernah nampak tau tak ! Cuma aku tak ingat, sebab ingatan aku tentang nya masih samar-samar. Aduhai, Jin ! Cubalah ingat balik pasal perempuan itu ! Omma menepuk bahu aku dengan perlahan. Aku tersedar dari lamunan aku.




“Jin-ah, kamu layanlah Sehyun dengan baik. Jangan kamu buli dia pula nanti. Faham ?” ucap omma. Aku mengangguk dan tersenyum. Omma pun berlalu pergi ke biliknya untuk bersiap-siap. Yelah, nak pergi ke Ilsan lah katakan. Aku juga pergi masuk semula ke dalam bilik aku sambil mengingati sesuatu.

Magic Shop [BTS]Where stories live. Discover now