💨 Taehyung 💨
Noona dan Yaeri sedang sibuk memasak di dapur. Aku yang ada di ruang tamu bermain dengan awan kecil yang comel ni. Tengah seronok aku bermain dengan Miri, handphone aku berbunyi. Aku terus keluarkannya dari poket dan menslide butang hijau di skrin.
" Woi, bapak kau dah terbaring depan restoran aku ni. Lebih baik kau ambil bapak kau sekarang, atau aku call polis. "
" Dah berapa lama ayah saya dekat sana ? "
" Dah lebih 7 jam. Better cepat lah, aku malas nak kejut dia ni. Memalukan restoran aku je lah. "
" Baiklah saya ke sana. "
Aku mengeluh seketika. Ayah aku memang macam tu, bila dia dah mabuk teruk mesti dia akan tertidur di mana-mana. Aku tahu dia menderita atas kesalahan dia buat terhadap ibu aku. Tapi, benda dah lepas tak perlu nak di ungkit.
" Tae, awak nak pergi mana ? " tanya Yaeri dan duduk di sebelah aku. Aku mengambil jaket padding aku dan memakainya. Aku tahu, dia risaukan aku.
" Aku nak pergi ambil ayah aku. Kenapa ? Kau nak ikut aku ? " tanya aku. Dia laju mengangguk kan kepala. Aku tersengih dan menggosok rambutnya dengan perlahan.
" Jom. Noona, Tae dengan Yaeri keluar dulu. Nak pergi ambil appa yang dah pingsan depan restoran orang. " ucap aku. Noona keluar dari dapur dan mengangguk.
" Herm, yelah. "
Aku dan Yaeri pergi ke restoran yang telah diberitahu. Kelihatan ayah aku sedang terbaring dengan botol arak di tangannya. Orang yang ada di sekeliling mula berbisik. Aku terus mendekati ayah aku dan memapahnya. Tuan restoran tu mendekati aku.
" Aigoo, kau sebagai anak dia tolong lah kawal tahap minum dia tu. Bila dah macam ni selalu, boleh menyusahkan orang tahu tak ? " omel tuan restoran tu. Aku hanya menundukkan kepala.
" Maafkan saya. "
Aku dan Yaeri sama-sama berjalan balik ke rumah. Yaeri memberhentikan langkah dan melihat ayah aku. Dia menarik nafas dan menghembus perlahan kepada ayah aku. Angin mula mengelilingi ayah aku dan sekelip mata ayah aku hilang.
YOU ARE READING
Magic Shop [BTS]
Cerita PendekF A N T A S Y A pleasant situation that you enjoy thinking about but is unlikely to happen or the activity of imagining things. (One shot story with BTS) Written By Hyunjinee ||™ 2017