💙 Jimin 💙
Pagi hari lagi, aku dah dengar bunyi pergaduhan di ruang tamu. Aku turun dari katil dan keluar dari bilik. Aku turun di separuh anak tangga dan melihat pergaduhan di antara Yoongi hyung dengan Jungkook. Diorang berdua ni adik beradik. Tapi, selalu bergaduh. Sebabnya apa, aku tak tahu.
“ Tolong hyung, Jungkook nak masuk sekolah muzik tu. Kook nak mendalami lagi bakat yang Kook ada. Kenapa hyung nak halang apa yang Kook nak buat ? Saya dah besar hyung. ” tegas Jungkook.
“ Sekali hyung cakap tak boleh, tak boleh lah ! Cuba jangan degil. Belajar tu habiskan dulu, baru fikir pasal muzik. Jangan jadi macam hyung. Hyung tak nak kau menganggur macam hyung ni. Kau kena jadi pandai, faham ? ” balas Yoongi hyung.
“ Kalau pandai, tapi Kook tak gembira nak buat apa ?! Kook tak peduli, Kook tetap akan masuk sekolah muzik tu ! Hyung takde hak nak halang Kook ! ” ucap Jungkook dan terus keluar rumah.
“ Jeon Jungkook ! ”
Yoongi hyung duduk di atas sofa dan meraup wajahnya dengan tangan. Aku perasan, Yoongi hyung menangis. Kenapa dengan Yoongi hyung agaknya ? Mesti ada sebab munasabah tentang kenapa Yoongi hyung tak kasi Jungkook masuk sekolah muzik.
Aku menggeleng dan naik ke tingkat atas semula. Tiba-tiba, telinga aku di sapa dengan bunyi kaca pecah. Tak silap aku, bunyi tu dari bilik Taehyung ! Aku terus berlari ke bilik nya dan tolak pintu bilik dia. Aku nampak semua barang dia bersepah.
“ Weyh, kau kenapa ? ”
“ Orang tua tak guna. Aku benci dia. Jimin, tolong keluar dari bilik aku. Aku nak tenangkan diri aku. ” ucap Taehyung yang menahan marah. Aku perasan ada satu frame gambar yang berkecai atas lantai. Gambar Taehyung dengan kakak dia ?
“ Mi—mian. ”
Pintu tu aku tutup semula. Dia ada masalah keluarga ke ? Herm, biarlah. Lepastu, aku terdengar Namjoon hyung dan Hoseok hyung pulak bergaduh. Melalui perbualan diorang, diorang bergaduh sebab masalah hutang.
“ Apa nak jadi dengan orang dalam rumah ni. ” gumam aku sendirian. Aku hanya abaikan semua sangkaan aku dan masuk ke dalam bilik. Aku duduk di tepi tingkap dan pandang ke luar. Kelihatan Jin hyung tengah hidu sejambak bunga kemudian masuk ke dalam kereta.
‘ Sekurang-kurangnya, Jin hyung nampak gembira. Tu dah cukup buat aku gembira jugak. ’
YOU ARE READING
Magic Shop [BTS]
Historia CortaF A N T A S Y A pleasant situation that you enjoy thinking about but is unlikely to happen or the activity of imagining things. (One shot story with BTS) Written By Hyunjinee ||™ 2017