Wings 💐 Jin (1)

791 47 0
                                    

🎃 Jin 🎃






    Cawan yang dipenuhi darah aku tenung lama

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

    Cawan yang dipenuhi darah aku tenung lama. Manakala, rakan-rakan aku meneguknya dengan rakus. Seolah-olah sudah lama tidak minum darah itu. Aku menyisip sedikit lalu meletakkan cawan itu di atas meja makan yang panjang ini. Mereka memandang aku dengan pelik.





“ Hyung, kau tak habiskan ke darah ni ? Sedap tau. ” ucap Namjoon. Aku menggelengkan kepala dan terus pergi meninggalkan mereka yang terpinga-pinga. Bukan apa, aku dah malas nak rasa darah lagi. Aku, rindukan bumi.





“ Bogoshipda. ”






    Aku berdiri di balkoni istana yang mewah itu sambil melihat pemandangan cantik di sekeliling istana. Cantik, tapi ianya bukan realiti. Hanya sekadar lukisan. Kotak fikiran aku mula memutarkan semula memori aku semasa di bumi.






Hyung !! Kitorang lapar ni !! Masaklah cepat !! ” jerit Jungkook dari ruang tamu. Aku yang baru lepas kemas bilik segera turun ke bawah dan melihat rakanku yang sedang bermain PS4.






Eish, sabarlah ! Korang ni pergilah belajar masak ! Takkan setiap masa nak harapkan aku ? Kalau aku takde macam mana ? ” marah aku. Geram dengan sikap pemalas manusia 6 orang ni.






Apa hyung ni cakap macam tu.. ada masa kitorang belajar lah masak. ” ucap Namjoon. Aku hanya menggeleng dan pergi ke dapur. Sedang aku mengikat apron di tubuh aku, aku perasan Yoongi berdiri di depan peti sejuk.





Kau kenapa ? ”






Hyung, aku dah tahu semuanya. Kau memang akan pergi kan ? Kenapa nak kena rahsiakan perkara tu ? ” tanya Yoongi dengan nada dingin. Aku memberikan senyuman padanya.





" Kalau aku bagitahu pun, apa faedahnya ? Aku tetap akan pergi. Lagipun, aku tak nak kawan-kawan aku sedih. Aku takut korang tak boleh terima pemergian aku nanti. Jadi, bila kau dah tahu. Mohon rahsiakan. ” ucap aku. Wajah Yoongi berubah sayu.






" Hyung.. "






“ Yoongi Hyung ! Jin Hyung ! Tak payah masak lah harini ! Kitorang plan nak pergi makan mcdonald ! Ada ayam goreng baru ! ” ucap V yang tetibe muncul di dapur. Rakan-rakan yang juga mendekati V. Aku mengangguk.




“ Okay ! ”





   Aku dan mereka menaiki trak hitam yang dibeli oleh duit kami sendiri. Sebab ianya mudah untuk kitorang pergi mana-mana. Aku terus pergi ke Macdonald. Sampai di situ, semua berebut-rebut cari tempat duduk. Aku dengan Jungkook pulak pergi beli makanan.





Magic Shop [BTS]Where stories live. Discover now