Wolf 💐 Hoseok

663 50 3
                                    

For : humairautri




Lee Haeun






Aku duduk di atas katil dan merenung wajah lelaki yang sedang tidur dengan lenanya. Ye, aku jumpa dia pingsan di tengah hutan. So, aku bawak dia balik ke rumah. Haish, aku tak tahan lah dengan dia. Darah dia manis sangat. Aku mendekatkan wajah ke wajahnya. Menghidu aroma wangian nya.





" Urm. "





Tiba-tiba, dia buka kedua matanya. Mata kitorang berdua bertembung. Aku terus bangun dan mengalihkan pandangan. Dia bangun dan memicit-micit badannya. Aku kembali memandang dia.





" Kau okay ? "





" Okay, cuma badan ni sakit-sakit. Btw, thanks sebab tolong. Nama kau siapa ? " tanya dia. Aku tersenyum dan menghulurkan tangan.





" Lee Haeun. Oh ye, kaki kau tak boleh bergerak buat sementara waktu. Jadi, kau tinggal lah disini dulu. Nama kau Hoseok kan ? " ucap aku dan bangun berdiri. Dia menganggukkan kepala.





" Teruk sangat ke kaki aku ? " tanya dia dan mengalihkan selimut yang menutupi kakinya yang berbalut itu. Aku menutup hidung aku. Aish, aku tak tahan dengan daging dia. Kenapa manis sangat darah manusia ni ?





" B-Boleh tahan. Aku pergi dulu. Kau berehat lah. " ucap aku dan terus keluar dari bilik tu. Kalau aku lama-lama kat situ, memang aku dah terkam dan makan daging dia tu. Tapi, aku dah janji untuk tak makan daging manusia.





" Haeun, kenapa kau bawak balik manusia ke rumah kita ? " tanya omma yang mendekati aku. Tangan aku mengunci bilik itu. Bukan apa, omma aku pun bukannya boleh control nafsu dia.





" Dia terluka ma. Jadi, Haeun bawak dia balik. " uca aku. Omma mula meraba-raba pintu bilik itu dan menghirup bau manis darah Hoseok itu. Aku pantas menolak omma jauh dari pintu itu.





" Jangan omma. Kita tak makan daging manusia. Dah, jom pergi dari sini. " ucap aku dan tarik omma pergi. Aduh, aku kena lindungi Hoseok. Aku taknak dia kena makan dengan keluarga aku.






Ye, aku seorang serigala. Tapi, kami keluarga yang baik dan satu-satunya keturunan serigala yang baik dan ada di bumi. Walaupun baik, aku dan keluarga tak duduk di kota atau bandar. Sebab, kitorang tetap tak tahan dengan daging manusia. Jadi, kitorang tinggal di tengah hutan. Tapi, bila aku jumpa Hoseok di hutan aku rasa kesian dan terpaksa bawak dia balik ke rumah.





🐅🐅🐅🐅🐅






" Haeun ! "





Suara appa bergema. Aku yang tengah sediakan bubur untuk Hoseok terpaksa meninggalkan nya dan pergi ke bilik appa. Aku nampak appa sedang terbaring di atas katil dan terbatuk-batuk. Aku duduk di sebelah appa. Rasanya jantung appa semakin lemah.





" Appa, minumlah darah ni. Tadi, Haeun ambil darah rusa. " ucap aku dan keluarkan botol kecil yang ada dalam poket seluar dan berikan kepada appa. Appa menolak tangan aku.





Magic Shop [BTS]Where stories live. Discover now