❄ Yoongi ❄
Tangan aku berhenti dari bermain piano. Aku teringat dengan permintaan Jungkook tu. Bukannya, aku tak benarkan. Cuma aku taknak hidup dia gagal macam hidup aku. Aku mengeluh dan meletakkan kepala di atas papan piano itu. Memori lama tu bermain di fikiran aku. Memori, sebelum omma pergi ke luar negara dan appa meninggal dunia.
+Flashback on
Senyuman aku melebar bila tengok borang Sekolah Muzik Kinta tu. Akhirnya, sekolah tu bukak permohonan untuk murid baru. Daripada aku kecil, aku berangan nak masuk sekolah ni. Sebab aku suka muzik ! Terutamanya, bermain piano.
“ Appa, boleh tak Yoongi masuk sekolah ni ? ” pinta aku dan menunjukkan borang itu kepada appa. Appa mengambil borang itu dan membacanya.
“ Herm, appa tak rasa kamu sesuai dengan bermain muzik. Lagipun, rasa sayang nak berhentikan kamu dari sekolah kamu yang sekarang. Yuran sekolah muzik ni mahal sangat. ” ucap appa.
“ Ala, bolehlah ! Yoongi suka sangat dengan muzik ! Tolonglah, untuk Yoongi ! ” ucap aku yang berharap. Appa tersenyum dan mengusap rambut aku dengan sangat lembut.
“ Baiklah. ”
“ Yeah ! Yeah ! Sayang appa ! ” ucap aku dan memeluk appa dengan erat. Aku sayang sangat dengan appa, sebab dia tak pernah merungut terhadap permintaan aku atau Jungkook.
Disebabkan tu, appa pun masukkan aku ke dalam sekolah tu. Aku belajar tentang muzik dengan bersungguh-sungguh. Boleh dikatakan, muzik bagaikan kehidupan aku sekarang. Aku pun, jarang balik rumah sebab sekolah muzik ni sediakan asrama. Jadi, aku tinggal asrama je.
“ Yoongi, bukan ke ada mengarang lagu ? Kau tak nak tunjuk keluarga kau ke ? Sebab lagu kau tu pasal diorang kan ? ” tanya Jaehwan yang sedang memetik gitar akustiknya. Aku tersenyum dan menayangkan kertas yang ada lirik lagu.
“ Besok hari keluarga kan ? So, besok lah aku akan jumpa diorang. Dah dua bulan aku tak balik rumah. Rindunya ! ” ucap aku dengan riangnya. Jaehwan hanya tersengih dan sambung main gitar.
YOU ARE READING
Magic Shop [BTS]
Krótkie OpowiadaniaF A N T A S Y A pleasant situation that you enjoy thinking about but is unlikely to happen or the activity of imagining things. (One shot story with BTS) Written By Hyunjinee ||™ 2017