|Requested by : @RapmonsterOppa |
🍏 Sangri 🍏Aku tahu, perasaan yang aku rasakan adalah mustahil dan tak masuk akal. Namun, itulah hakikatnya. Aku jatuh cinta dengan guru bahasa Inggeris aku sendiri. Senyuman di matanya yang seperti bulan sabit itu membuatkan aku semakin tak keruan.
Apa perlu aku buat ? Adakah dia akan sukakan aku juga ?
Sampai bila, aku perlu memendam perasaan ?2 March 2016 - Park Sang Ri
Aku mengeluh kecil dan menutup buku berwarna merah jambu itu. Aku menongkat dagu dan merenung ke arah luar tingkap yang berhadapan dengan meja belajar aku. Aku merenung bintang-bintang yang menghiasi langit gelap. Terus kenangan terusik itu tertayang di hadapan bebola mata aku. Disebabkan hari itu, hati aku mula terikat dengan rasa suka kepadanya.
[ Flashback On ]Ini dah masuk ke sepuluh kali aku menguap. Mata aku pula sudah semestinya berair sebab menahan mengantuk. Aku suka belajar, tapi bukan bagi subjek Bahasa Inggeris. Aku sangat tak suka sebab ianya membosankan dan susah nak score dalam exam. Hahaha, dengan rasminya memang aku dah give up dengan subjek Bahasa Inggeris ni. Aku menegakkan buku teks ini supaya menghalang cikgu melihat perbuatan aku.
“ Yah ! Hajjima, nanti cikgu Namjoon marah lah kalau nampak kau tidur. Aku tak nak masuk campur tau kalau kau kena denda sekejap lagi. ” ucap Mari dan menolak-nolak lengan aku. Aku menepisnya dan segera meletakkan kepala di atas meja. Perlahan-lahan, mata aku telahpun terpejam rapat. Terlena dibuai kan mimpi.
“ Jadi, dah faham penerangan saya tadi ? ”
“ Faham saem ! ”
Sedang seronok aku bermimpi tentang Park Bo Gum, tiba-tiba ada sebuah pen terkena di kepala aku. Serta merta, buku teks yang menegak itu jatuh ke lantai. Aku terus bangun berdiri dan menghentak meja dengan kuat. Mata aku melilau memandang sekeliling tanpa pedulikan saem yang masih ada di depan. Siapa berani kacau aku mimpi pasal Bo Gum oppa, huh ?!
“ Siapa buat, huh ?! Jugullae ?! ”
“ Sangri, kenapa ? Ada apa-apa soalan yang awak nak tanya pada saya ke ? atau sebenarnya awak tak fokus langsung dengan apa yang saya terangkan ? ” tanya Namjoon saem. Ye, dia lah cikgu bahasa Inggeris aku. Cikgu paling kacak dan cool dalam sekolah ni. Nampak macam ganas, but actually dia baik orangnya.
YOU ARE READING
Magic Shop [BTS]
Short StoryF A N T A S Y A pleasant situation that you enjoy thinking about but is unlikely to happen or the activity of imagining things. (One shot story with BTS) Written By Hyunjinee ||™ 2017