⭐⭐⭐⭐⭐
Hampir 5 bulan, BTS dan Dreamz Girlz bercinta secara rahsia. Tiada siapa pun tahu termasuk dengan peminat. Harini, BTS dan Dreamz Girlz mengadakan Konsert bersama di Dokcheom Skydome, Seoul.
“ Weyh aku nervous ! Nervous ! Ada 20,000 orang dekat luar tu !! Ahh !! ” ucap Deena dan berjalan ke sana-sana. Tangannya bergetar-getar. Jungkook memegang kedua bahu Deena supaya dia berhenti berjalan.
“ Awak nak nervous kenapa ? Orang yang awak perform tu peminat jugak. ” ucap Jungkook. Tangan Deena digenggam dengan erat.
“ Tau takpe. Buat biasa sudah. Macam lah tak biasa buat concert kan ? ” ucap Yaeri yang tengah melentok di bahu Jimin. Jimin tersenyum.
“ Airin ! Mana kau letak sikat aku ha ? ” tanya Yiseul yang kelam kambut cari sikat rambut. Airin yang tengah berlatih menari lagu Boy Meet Evil dengan J-Hope melihat Yiseul.
“ Mana lah aku tahu ! Pergi minta dengan Jin sana, dia ambil tadi. Esh kacau je orang nak berlatih lah. ” ucap Airin dan sambung kembali menari.
“ Lirik ni kena slow ke ? ” tanya Byullie menunjuk lirik lagu Reflection (RM solo) ke Rapmonster. Yerp, diorang ada collab nak nyanyi lagu tu.
“ Ah ah. ”
“ Yoongi oppa ! Bangun lah ! Kejap lagi nak perform lah. Boleh pulak awak tidur time cenggini ? ” ucap Shimin menarik-narik tangan Suga. Suga yang sedang lena itu membuka mata.
“ Bagi lah saya rehat. Kejap je, please sayang ? ” ucap Suga dan sambung pejam mata. Shimin menarik-narik tangan Suga.
“ Bangun ! ”
“ Hyoyi, saya kan tak percaya betul lah. ” ucap V dan buat wajah serius. Hyoyi yang ada di sebelah V mula gelisah.
“ Apa dia ? Percaya apa ? ”
“ Percaya yang sebenarnya bidadari tu wujud. ” ucap V dan tersengih. Serta merta kotak tisu sampai di wajah V. Hahaha 😂
“ Okay guys attention. Kejap lagi nak naik stage. Rapmonster dengan Byullie naik dulu okay. ” ucap floor manager yang terjah masuk bilik persalinan.
“ Nae ! ”
Rapmonster dan Byullie siap sedia memegang mic masing-masing dan terus naik ke atas pentas. Teriakan dan tepukan peminat mula kedengaran. Muzik Reflection mula kedengaran. Byullie dan Rapmonster saling berpegangan tangan jalan ke tengah pentas.
(RM)
I know
Every life’s a movie
We got different start and stories
We got different nights and mornings
Our scenarios ain’t just boring
(Byullie)
naneun i yeonghwaga neomu jaemisseo
maeilmaeil jal jjikgo sipeo
nan nal sseudadeumeojugo sipeo
nal sseudadeumeojugo sipeo
YOU ARE READING
Magic Shop [BTS]
Short StoryF A N T A S Y A pleasant situation that you enjoy thinking about but is unlikely to happen or the activity of imagining things. (One shot story with BTS) Written By Hyunjinee ||™ 2017