😇 뜻밖의 일 😇

789 42 12
                                    

♡ Epilogue ♡

   Nama aku Park Jimin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Nama aku Park Jimin. Aku hidup bersama 4 hyung, 1 kawan dan 1 dongsaeng. Walaupun, kitorang berbeza darah. Tapi, kitorang sebuah keluarga. Namun, rasa keluarga tu dah hilang. Memasing ada masalah dan luka yang dalam.




Aku sayang keluarga aku. Suatu hari, bintang jatuh di langit dan aku berdoa supaya keluarga ni akan tersenyum lagi. Tiba-tiba, hadir 7 perempuan dalam keluarga ni. Mereka membawa keluarga aku ke tempat yang berasingan. Siapa mereka ? Cheonsa ?




" Jimin-ah. Saya janji, kawan-kawan saya akan bahagiakan kawan-kawan awak. " ucap nya dan duduk di hadapan aku. Aku melihat dia. Kucingku yang bernama Neko tu melarikan diri.




" Kenapa awak boleh yakin sangat ? Diorang tu dah alami macam-macam. " ucap aku. Dia tersenyum dan menunjukkan pergelangan tangannya. Ada tanda bintang di tangannya.





" Sebab kami angel. "








Synopsis ☆

Serendipity, mengisahkan 7 orang lelaki yang tidak tentu arah menjalankan kehidupan harian. Pada suatu hari, Jimin (watak utama) berada di atas bumbung melihat bintang dan tiba-tiba bintang jatuh dari langit. Jimin pun terus membuat hajat dengan berharap sahabat-sahabatnya kembali tersenyum.

Jadi, muncullah 7 orang wanita cantik yang pelbagai perwatakan dalam hidup mereka. Sebagai seorang cheonsa, memang dah jadi tugas mereka untuk bahagiakan orang. Mereka akan mengembara ke dunia gembira dengan pasangan masing-masing. Tapi, dengan syarat mereka tak boleh jatuh cinta dengan manusia. Adakah mereka mampu jalankan tugas mereka sebagai cheonsa ?







Kata Penulis 🌹


Ini merupakan cerita terakhir dalam buku Fantasy Love ni. Mungkin, ada 20 episod untuk cerita ni. Author, akan bukak audition untuk para Cheonsa di slot seterusnya. Ini hanya rekaan semata ye. 🌹


Harap-harap cerita ni dapat sambutan yang meriah. Author dapat idea ni daripada lagu Intro : Serendipity. Fighting ! 😍



Tapi, official story bermula pada 29/11. Sebab tu last paper bagi SPM 🌼




Jixxnee_

Magic Shop [BTS]Where stories live. Discover now