Sezon 2016

51 6 0
                                    

Poniedziałek, 13 stycznia 2016
Godzina 17:20

Perspektywa Michaela:
"Wróciłem z Circuit de Catalunya do hotelu. Ten etap testów był niesamowicie ciężki. Musiałem przejechać z moim nowym partnerem - Felipe Nasrem - dobre 100 okrążeń. Nasz bolid miał te same osiągi, niestety w niezbyt opływowym nadwoziu Saubera. Nie miał też takiego potężnego docisku. Ponadto zakazano systemu punktowego dozowania mocy podczas gwałtownego startu. Przez to bolid strasznie wierzgał na zakrętach. To nie był mój bolid...

Co do aktualności: Kevin przeszedł do Renault, a jego partnerem będzie mistrz GP2, Jolyon Palmer. Ameryka się rozrasta w F1. Zespół Haas F1 team z Romainem Grosjeanem i powracającym po rocznej pauzie Estebanem Gutierrezem ma zamiar namieszać w stawce. W Manorze pojawia się mistrz DTM, 21-letni Pascal Wehrlein oraz pierwszy Indonezyjczyk w F1 - Rio Haryanto.

Położyłem się na łóżku i zacząłem oglądać mecze LaLiga. Dzisiaj grało Atletico Madryt z Sevillą. Ekipa ze stolicy wygrała 2:0. Później umyłem się i poszedłem spać.

Środa, 5 lutego 2016
Godzina 19:52

W San Francisco mieliśmy prezentację zespołu. Przypomniala mi się ta sprzed roku kiedy to mile się zaskoczyłem mając Kevina jako teammate'a. Teraz nie czuję już ani zaskoczenia, ani nawet zachwytu. Więcej, wkradł się do mnie zawód.

- Panie i panowie! Sezon 2016 nadchodzi pełną parą! Wspólnie z ekipą Saubera połączyliśmy siły i stworzyliśmy samochód, który ma podołać nowym zasadom w świecie Formuły. Przed państwem, Pegassi-Sauber Peg-35!

Mój tata odsłonił bolid zza wielkiego kawałka materiału i oczom wszystkich ukazał się żółto-niebieski bolid. Rozjaśnił się blask fleszy z aparatów. W tle leciała muzyka z mocnym basem, by podkreślić jakość prezentacji.

- Osiągi pochodzą z bolidu Pegassi Peg-1.15, nadwozie i zawieszenie dorzucił Sauber. To połączenie sprawi, że wciąż będziemy się liczyć w walce o mistrzostwo.

Jakoś nie chciało mi się wierzyć w słowa taty. Być może istniała taka możliwość, ale dla mnie to było nierealne.

- Jednak nasze bolidy nic nie ugrają bez kierowców. Nasza kadra składa się z mieszanki naszego aliansu, przed państwem nasz rezerwowy kierowca, Marcus Erricson!

Oczom dziennikarzy ukazał się Szwed, jeżdżący jako drugi kierowca Saubera w poprzednim roku.

- Drugi kierowca, Felipe Nasr!

Wyszedł także brazylijczyk.

- Oraz nasz mistrz świata, Michael Kasmirski!

Kolej na mnie. Oślepiały mnie flesze z aparatów redaktorów. Rozpoczęła się część pytań.

- Pytanie do Marcusa: sądzisz, że uda ci się wskoczyć na chociażby drugie miejsce w Pegassi-Sauberze?

- Jeśli Michael odejdzie to tak - zaśmiał się Szwed. Polubiłem go. Nie wiem czemu tak lubię ludzi ze Skandynawii. Kimi jest Finem, Kevin Duńczykiem, Marcus Szwedem. To trochę dziwne... No ale cóż, lubię ich naturę - W poprzednim sezonie miałem problemy z Felipe, a co dopiero z Michaelem. To jest zupełnie inna liga. Jest bezkonkurencyjny.

- Pytanie do Michaela: wierzysz, że uda ci się sięgnąć po mistrzostwo po raz drugi z rzędu?

- Szczerze? Nie. To już nie ten sam bolid co poprzedni, więc nie będzie w moim odczuciu lepszy. Testowaliśmy go i moim zdaniem jeat gorszy. O wszystkim zadecydował budżet, który w tym sezonie mamy ograniczony bardzo mocno. Całe nasze oszczędności przeznaczyliśmy na alians z zespołem Saubera. Nie sądzę by udało mi się zdobyć w tym sezonie mistrzostwo.

Dominacja nade WszystkoOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz