BAB 37

1.5K 144 12
                                    

5 Tahun kemudian...

Farah berlari lari anak menuju ke dewan kuliah. Jam dipergelangan tangan asyik dikerlingnya. Eii bencinya lambat macam ni! Rungutnya.

"Woi, Farah! Tunggu lah kejap! Laju laju nak kemana?" Farah berhenti melangkah.

Segera dia berpusing memandang suara yang menahannya.

"Semua ni salah kau tahu tak! Kalau kau tak lambat ambil aku tadi, aku tak akan lambat datang class! And we both tak akan datang lambat hari ni tahu tak?!" Marah Farah pada Aril yang sedang berlari ke arahnya.

Aril menayang muka bosan. "Ish daripada dalam kereta sampai lani kau tak habis habis membebel pasal datang lambat. Bukan salah aku okey? Alarm aku yang mati." Ujar Aril mempertahankan dirinya.

Farah merenungnya tajam. "AND THAT IS ALL MY FAULT HAAAA?! MY FAULT?!"

Aril menutup telinganya. Wajah Farah segera ditolak dari hadapan wajahnya.

"Agak lah nak menjerit pun! Dah, membebel kat sini lagi buat apa? Cepat!" Aril segera menarik beg Farah agar dia mengikuti gerak langkahnya. It is better than Farah start buka mulut lagi!

Beginilah hidup Farah sekarang. Sentiasa saja bergaduh dengan Aril. Namun, sentiasa juga berdampingan dengan Aril. Tidak tahu mengapa, dia yang kini lebih takut kepada stranger. Mungkin sejak peristiwa 4 tahun lepas?

***

Farah menunggu teksi di kawasan perumahannya. Memandangkan pak mat cuti, dia tiada pilihan lain. Dia harus berjumpa dengan mummynya, Datin Fatimah.

Sedang menunggu, tiba tiba telefon bimbitnya berbunyi. Farah merenung skrin yang memaparkan nama Aril. Keluhan dilepaskan.

"Haa, nak apa? Tak boleh ke sehari tak ganggu hidup aku? Kau ingat kau ni kembar aku ke sampaikan 24/7 kau nak tahu apa yang aku buat?"

Bebel Farah panjang.

"Eh mak nenek ni! Aku tak sempat tanya lagi! Kau kat mana tu? Aku ada depan rumah kau ni. Mak kiah kata kau keluar?" Soal Aril ingin tahu. Namun nadanya kedengaran agak mendatar. Marah mungkin.

"Aku nak jumpa mummy aku lah! Sibuk je. Eh teksi dah sampai ni, aku gerak lu! Pape roger! Bye!!" Kedengaran tawanya kuat sebelum mematikan talian.

Welk! Padan muka Aril. Menyemak lagi kan? Tunggu lah kau kat depan rumah tu sampai aku balik!

Farah mengerling jam ditangannya. Mana teksi ni? Takkan tak ada kot?

"Assalamualaikum, adik tunggu teksi ke?" Farah serta merta memusingkan badannya ke tepi. Melihat gerangan yang menegurnya.

Lelaki. Muda. Kacak. Pan-asia looking. Tinggi. AND ALL KINDA HANDSOME MAN THAT I DON'T HAVE TO MENTION IT.

Farah tersenyum ke arahnya. "Yes, Farah tengah tunggu teksi ni. Abang pun tunggu teksi juga ke?" Soalnya ramah.

Lelaki itu tersenyum manis. Farah cuba menahan rasa terujanya. Please Farah, behave youself! Jangan tunjuk perangai budak tu sangat!

BUDAKWhere stories live. Discover now