Cepat lah sikit habis sekolah! Aku dah tak tahan nak ngadap muka budak mental ni hari hari! Oh tidakkkkk!!!
Firman menyembamkan mukanya di atas tilam. Bantal diambil dan ditindih di atas kepalanya.
Hari tu dia pi baling kasut aku kat atas bumbung. Hari ni dia pi gam tempat duduk aku pakai gam gajah! GAM GAJAH OKEY?!!! Silap hari bulan nanti apa lagi lah yang akan dibuatnya. Nasib baik lah hari ni aku dengan Kamal ada latihan bola. Kalau tak...tak tahu lah kitorang nak pakai seluar apa!
Firman menggaru garu kepalanya yang tidak gatal.
Tapikan...aku pelik lah dengan budak mental ni. Tak pernah takut bila buat kesalahan!
Kau bayangkan lah! Dengan pengetua pun dia tak takut, apatah lagi dengan cikgu disiplin! Tah tah dia anak pengetua tak?! Ehh tak mungkin! Tak silap aku budak tu anak Dato'.
Well tak heran lah kan. Anak orang kaya. Nak buat apa pun orang tak kisah. Ni mesti kes bapak dia banyak menyumbang kat sekolah, tu yang pengetua tak hairan dengan perangai terejal dia tu.
Okey whatever. Almost less than a month je, habis SPM, terhapuslah bayang bayang budak mental tu dari hidup aku! Yahoo!
Gedebuk!
"Aduhh! Sakitnya!" Firman mengaduh kesakitan. Belakang badannya diusap usap. Penangan budak mental. Sampai jatuh katil aku dibuatnya!
"Firman! Firman!" Jerit umi dari bawah.
"Ye, mi?" Sahut Firman sambil bangun membetulkan diri.
"Apa yang kamu buat kat atas tu? Bergusti ke apa?" Soal umi. Hai umi, macam risau je? Hehehe.
"Tak ada apa lah umi. Fir jatuh katil je." Jerit Firman.
Okey dah senyap? Hm baik aku sambung tidur.
Tuk! Tuk! Tuk!
Alahh kacau lah! Baru nak tidur!
"Fir! Oh Fir!"
"Haa jap jap!" Firman membuka pintu. Dia memandang abang keduanya.
Ouh lupa nak bagitahu! Aku ni ada tiga orang abang!
Abang first - Farhan (23)
Abang second - Firdaus (20)
Abang third - Fahmi (18)
Kiranya adik beradik aku ni semuanya hero lah kan? Huahuahua!
"Wah abang Daus nak pergi mana ni?" Soal Firman.
Firdaus terus menolak pintu bilik Firman dan duduk di atas katil adiknya.
"Daus nak pergi Jusco. Fir nak ikut?" Ajak Firdaus sambil membetul betulkan lipatan kemeja hitamnya.
"Wah nak ikut nak ikut! Daus tunggu kejap. Fir siap." Laju aku mencapai tuala dan memasuki bilik air.
"Cepat! Daus tunggu kat bawah!"
..........
Farah bersiap siap untuk keluar. Keluar dengan siapa?
Jeng! Jeng! Jeng!
~alone~
"Jom pakmat! Kita gerak!" Arah Farah kepada pemandunya.
"Kita pergi Jusco okey?"
"Baik, cik."
"Hm nanti pak mat amik saya pukul 8 malam okey? Sebab saya nak tengok movie. Takut habis lambat pula."
YOU ARE READING
BUDAK
Teen FictionAku yang dulu mengejar jasad yang tidak bernyawa. Berharap akan ada keajaiban untuk dia membuka pintu hati untuk aku. Namun, makin aku kejar, makin aku sedar. Ianya hanya sekadar harapan. DIA yang sering berada disisi tatkala hati dilanda kesedihan...