Gudbye Jaybee! Nanti I datang lagi okey? Huhuhu. Bye Pian! Bye abang pengawas ku! Farah akan rindu korang! Farah tersengih sendirian di dalam kereta. Dia bertolak awal pagi tadi. Pak Mat lah yang hantar kan, who else? Dato dengan Datin pun tak nak amik tahu aku pergi naik apa, dengan siapa, nak pergi bila. Erghh sudah! Aku gerak Taiping, aku nak release tention okey?
Kemudian Farah teringat kembali saat saat terakhir berjumpa makhluk makhluk yang menjadi penemannya sejak kebelakangan ini. Siapa lagi kalau bukan Firman dan Kamal? Pian semestinya di hati! Kehkehkeh.
........
"Eh Farah! Kitorang ada suprise untuk kau!" Ujar Pian sambil memanggil seseorang.
Muncullah Kamal dan Firman dari belakang. Farah memandang mereka bertiga sambil menahan senyuman.
"Okey...what kind of suprise?" Soal Farah.
Pian, Kamal dan Firman berpandangan. Mereka mula memetik metik jari. Firman memetik gitar.
"You gotta help me
Im losing my mind
Keep getting the feeling you wanna leave this all behind
Thought we were going strong
I thought we were holding on
Arent we?"Farah ternganga. History?!! Pian?!!!! Sedapnya suara! Ni yang melting ni! Huhuhu. Okey, orang yang lalu lalang kat taman ni dah senyum senyum. Memang tak malu betul lah diorang ni nyanyi kat public! Hahaha.
"No they dont teach you
This in school
Now my hearts breaking and I dont know what to do
Thought we were going strong
Though we were holding on
Arent we?"Okey nak gelak kejap. Kamal ni suara rock acaca nak cover ayu pulak! Eiii rosakkan lagu je! Kemudian Farah tersenyum sambil menepuk nepuk tangannya membuat rentak. Muka Firman dipandang. Macam tak ada tanda tanda nak keluarkan suara je?
"You and me got a whole lot of history!
We could be the greatest team,
That no one would never seen!You and me got a whole lot of history!
So dont let it go
We can make some more
We can live forever!"Part duet ni pun dia tak nyanyi jugak?! Huhu kempunan lah aku nak dengar suara kau!! Ah lantak. Yang buat aku nak menjerit sekaranf ni....diorang joget! Hahaha. Part ni tidak akan ku lupa kan huhu.
"Cause the truth is out
I realize
That without you here
Life is just a lie
This is not the end! This is not the end!
We can make it you know it you know!"Farah terkaku. O. M. G. Dia sekadar memandang Firman. Part dia ni sweet gila kot! Sedapnya suara!! Fight fight suara Pian ea! Hahaha. Tapi hampeh. Langsung tak pandang muka aku! Eiii!
Farah menepuk tangan setelah mereka bertiga tamat nyanyian.
"Weii suprise gila kot ni! Pian! Macam mana lah aku tak sayang kau! You are the best man that I ever known! I love you!!!" Jerit Farah teruja. Sambil ketawa.
"Well, ni Pian okey? I know all about Farah Nur Syazlin's favourite!" Pian berkata bangga.
"Eh eh! Sedap tak suara aku?" Soal Kamal. Dia menolak Pian ke tepi.
Farah memandang Kamal. Kemudian dia membuat gaya seperti seorang sedang berfikir.
"Jap jap aku fikir. Kalau ada five Firman, aku bagi.....dua tiga empat lima Firman untuk kau! Yeayyy!!" Kata Farah sambil tergelak.
"Lima Firman otak kau!" Marah Firman. Kamal dan Pian sudah tergelak besar.
"Kau ni Farah! Pelik pelik lah. Bagi lima Firman kat aku buat apa? Tak berguna langsung!" Ujar Kamal sambil menolak kepala Firman perlahan. Haih sabar je lah aku dengan diorang ni! Bisik hati Firman sambil menjeling Kamal.
Farah ketawa kuat. "Aku bagi semua tu kat kau sebab....lima Firman yang aku bagi tu tak akan sama dengan satu Firman aku ni! Hahahaha! So kau boleh amik lima lima. Aku cuma nak satu ni je! Hahaha."
Farah memandang Firman sambil tersengih. Pian menarik tudung Farah. "Sudah sudah lah kau nak pikat mamat kayu ni! Baik kita makan lolipop sekarang. Lagi berfaedah!" Ujar Pian.
Farah mengetuk ngetuk dagunya.
"Lolipop ke Firman? Lolipop..Firman? Lolipop...Fir...Okey lolipop menang! Jom!!" Jerit Farah sambil ketawa. Dia terus menarik Pian.
Kamal memandang Firman. "Kesian bro! Kalah dengan lolipop! Hahahha kalah! Ish ish ish!" Kamal gelak besar sebelum meninggalkan Firman dan mengikuti jejak Farah dan Pian.
"Kau ni Farah memang tak guna!" Jerit Firman kuat. Boleh dia bandingkan aku dengan lolipop? MasyaAllah!
Farah menoleh. "Tak pe. Aku akan berguna untuk kau suatu saat nanti! Hahaha!" Farah ketawa sambil menjelir lidah.
........
Ya Allah, kau lembutkan lah hati Arash Firman untuk menerima diriku. Sesungguhnya, aku amat mencintainya. Doa Farah sebelum dia melelapkan mata.
"Cik Farah, tak nak singgah makan dulu?" Soal pak mat. Farah tersentak.
"Tak apa lah pak mat. Farah ngantuk. Kalau pakmat nak berhenti rehat ke apa, pakmat berhenti je lah ye? Nak makan ke apa pakmat buat lah. Farah ngantuk gila ni." Ujar Farah perlahan dengan suaranya yang serak.
Pakmat sekadar mengangguk. Setelah beberapa jam lamanya Farah tidur, sedar, tidur, sedar, akhirnya tiba juga di kampung halamannya.
Finally...Taiping, here I'm. Farah merasakan sesuatu apabila kaki nya pertama kali menjejakkan kaki di negeri orang.
Betul ke apa yang aku buat sekarang ni? Semata mata nak larikan diri dari mummy and daddy? Adakah aku sudah melampau terhadap mereka? Ya Allah, ampunkanlah dosa hambamu yang lemah ini. Sesungguhnya ini adalah dugaan buat diri ku.
Sebelum mengorak langkah menghampiri rumah tok mak dan tok abah, Farah membaca bismillah. Semoga, kedatangannya ke Taiping memberi ruang buat dirinya memperbaiki diri dan bermuhasabah. Semoga juga niatnya tidak terpesong dan berubah kearah keburukan. Amin. In sha Allah.
_______________
Hai! I nak promote story best kalini hehe. Korang mesti baca tau! Dah baca nanti mesti korang tersengih sampai ketelinga! Hahaha.
1. Benci Sampai Mati affraes
2. ELFIRA frhzmira_________//
So far, how about this story? Agak membosankan ke macam mana? Hehe. Sorry kalau banyak mistakes
YOU ARE READING
BUDAK
Teen FictionAku yang dulu mengejar jasad yang tidak bernyawa. Berharap akan ada keajaiban untuk dia membuka pintu hati untuk aku. Namun, makin aku kejar, makin aku sedar. Ianya hanya sekadar harapan. DIA yang sering berada disisi tatkala hati dilanda kesedihan...