Odama gidip uzerime benim tabirimle ev kiyafetlerim olan esofman altimi ve bol bir tsortu gecirmistim. Saclarimi da daginik ev topuzu yaptiktan sonra televizyonun karsisina gecmistim. Biraz bakindiktan sonra izlenecek bir sey olmadigini gordugum icin televizyonu kapatip muzik dinlemeye karar verdim. Kulakliklarimi takmis muzik dinlerken gunun yorgunlugundan olacak ki gozlerim kapanmisti.
Uyandigimda havanin coktan kararmis oldugunu gordum. Kulagimda hala kulaklik oldugu icin beynimin algilayamadigi bir sarki duyuyordum. Kulakligi cikarip banyoya gidip yuzumu yikayinca biraz kendime gelmistim. Mutfaga gidip buzdolabinda ne var ne yok diye bakinirken kapi calmisti. Annem ve babamin gelmis oldugunu dusundum. Kapiyi actigimda karsimda yuzu gozu dagilmis olan Ege'yi gorunce kucuk bir ciglik attim.
"Ege! Noldu sana?" diye cigirdigimda Ege yuzunu burusturmustu.
"Bagirma Zeynep. Kulaklarim cinliyo zaten. İceri girelim anlaticam ama simdi yurumeme yardim et" dediginde hemen kolunun altina girip onu salona dogru goturdum. Koltuga biraktiktan sonra kosarak banyodan pamuk, tentürdiyot ve kremleri alip yanina gittim. Yuzu gercekten berbat haldeydi. Ama bunu kim yapardi ki yani Ege cok duzgun bir cocuktu. Dogru duzgun kimseyle bile konusmazdi. Peki kimin canini bu kadar sıkmısti ki bu hale gelmisti? Pamuga tenturdiyotu dokup kasini silmeye basladigimda aciyla inlemisti.
"Ay cok acidi mi? Kim yapti Ege bunu sana anlaticak misin artik?" diye sordugumda bir nefes alip konusamya baslamisti nihayet.
"Sebnemin kuzeni.Kuzey mi neydi adi. Sebnem orospusu olayi nasil anlatti bilmiyorum. Yolda yururken bu Kuzey
ve bir kac arkadasi Sebnemin ne hali var lan senin yuzunden olmus filan dedi ve hepsi uzerime geldi sonuc bu iste"
" Ne demek sonuc bu ya? Dag basimi burasi niye polise gitmiyosun. Kalk gidiyoruz." dedigimde Ege bana ters ters bakiyordu.
"Polise gidip ne diyceksin hanimefendi? Biz bir kizi dovduk sonra onunda kuzeni gelip arkadasimi dovdu filan mi?"
Tamam hakliydi. Suan kendimi cikmaz bir sokakta gibi hissediyordum. Tamam biz oyle yapmamaliydik ama Sebnem hak etmisti. Bir sorunu varsa neden bizimle halletmiyordu ki. Egeyi bu hale getirmekte neyin nesiydi? "Bu Kuzey nerede olur? Yanina gidecegimden degil sadece hakkinda bilgimiz olsun. Bir daha sana bir sey yapmaya kalkarsa seni nerede arayacagimizi bilelim." Aslinda amacim bu degildi. Onunla konusacaktim. Tamam bizim yaptigimiz hata da onun salak kuzeni hak etmisti ama.
"Bir daha boyle bir sey olmayacak Zeynep. Bes kisi filan olduklari icin bu haldeyim. Beni sinir etme ve otur oturdugun yerde. Hem ben aciktim hadi bana bir seyler hazirla?"
"Benimle dalga mi geciyorsun Ege? Ne demek aciktim ya. Su haline bak. Acaba Ahmet amcaya ne diyeceksin?"
"Kavga ettim derim iki kizar sonra susar. Zeynepcim bu arada ikide bir ne halde oldugunu soyleyip durmazsan fena olmaz hani. Normal insanlar gibi aciktim diyorum hadi diyorum yemek diyorum ee git artik bana yemek getir " dediginde icimden bir ya sabir cekio mutfaga gittim.
Dolaptan peynir, domates alip hizlica iki sandvic hazirlayip iki bardakta meyve suyu koyup salona Egenin yanina gittim.
"Al basimin belasi. Neyse iyiki dayak yemissin. Yani evde canim sıkılıyordu yapacak bir sey bulamiyordum maglum bu halde de eve gidemezsin bu aksam bizdesin. Yemek yedikten sonra bir film izleriz ohh gel keyfim gel valla." Ege ve ben dokuzuncu sinifta tanismistik ama ailelerimiz cok oncesinden tanistigi icin birbirimizde istedigimiz zaman kalabiliyorduk.
"Bi su halime sevinmedigin kalmisti. Eyvallah yani. " dediginde ona sinsice siritip yemegimi yemege devam ettim. Tabi Ege biraz zorlaniyordu. Yemeklerimizi bitirene kadar ikimizde susmustuk. Yemekten sonra Egeyle odama gidip film secmeye calismistik. Ege aksiyon filmi isterken ben romantik komedi istiyordum. Sonucta galip gelen ikimizde olamamistik. Sherlock Holmes suan ruh halimize uygun olabilirdi buna karar vermistik ve Golge Oyunlarini acip izledik.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bir Düş Gördüm Sanki
RomanceMetrobüsteydim. İçerisi tıklım tıklımdı. Durağa gelmiştik ve yine birileri biniyordu. Sonra o bindi. Yanıma geldi ve birbirimize çok yakın olduğumuzu fark ettim. Ben ona bakarken bir an göz göze geldik. Bir süre bakıştığımızda daha fazla gözlerine...