*49*

1.3K 135 20
                                    

„Ty miluješ ju?"ukázal na mňa a hlasno sa rozosmial. „A zachrániš ju?"znova sa jeho šialený smiech ozval po miestnosti.
Zrazu prestal, postavil sa z miesta a krok za krokom si vychutnával môj strach v očiach, keď sa približoval k Harrymu. Postavil sa za ňho, zbraň si odložil za nohavice a chytil ho za ramená. „Si ty vôbec môj syn? Lebo iba šialenec by si toto dovolil. Iba šialenec by sa mi pokúsil niečo ukradnúť, a preto sa mi ospravedlň a na všetko zabudneme. Si predsa moja krv. Budeme žiť ako doteraz, len sa ospravedlň a povedz, že si to takto nemyslel."

Skoro som nedýchala, keď Harry na ňho vôbec nereagoval. Zrak upieral do zeme a vyzeralo to, že vôbec nie je prítomný. „A s tebou,"ukázal na mňa, „si to vyriešim potom."

„Už sa jej ani nedotkneš! Nechaj ju ísť. Mňa si tu nechaj výmenou za ňu."

„Neodídem bez teba!"zvolala som na ňho polonahnevane.

„Čo to má byť? Nejaká romantická chvíľka? Dosť, stačilo. Harry, už prestaň, ona ti za to nestojí. Nechci, aby som urobil niečo škaredé."

„Nezabiješ ma," Harry sa zasmial až mi jeho úsmev pripadal v tejto situácii šialene krásny. „Myslíš, že neviem o tom, prečo sú tvoji muži okolo celého domu? Hľadajú ťa a prídu si po teba, otec,"posledné slovo zasyčal a pozrel sa svojmu otcovi do očí. Tento obraz ma pichol pri srdci. Nech bol Max akýkoľvek stále bol Harryho otcom a Harry Maxa nenávidel z celej svojej krásnej duše. Chápala som Harryho nenávisť, sama som Maxa znenávidela postupom času, keď som si uvedomila, čoho všetkého je schopný.

„Nech si prídu, ja ich privítam, ale najprv si musím dať veci do poriadku.."

„Myslíš tie podvody vo firme? To ťa neobíde len tak. Skôr, či neskôr sa o tebe každý dozvie a ty zhniješ v tom najtmavšom pekle. Už len za to všetko, čo si každému z nás spôsobil, budeš hniť." Harry sa v momente ocitol tvárou na podlahe. Skríkla som a chcela som si k nemu kľaknúť, ale nemohla som sa ani pohnúť. Bola som zviazaná a pripútaná k stoličke ako nádej, ktorá vo mne stále žila.

„Takto sa somnou nebudeš rozprávať! Všetko je to moja vec a ak budem hniť, tak vy dvaja somnou tiež!"

„Nechaj nás ísť! Prosím!"kričala som z plného hrdla a v duchu sa modlila, aby Harry vstal.

„Ty chceš odísť? Odomňa? Veď ma miluješ a prisahala si, že ma nikdy neopustíš. Tak, kde sa podela tvoja láska?"

„A kde sa podel tvoj súcit? Je to tvoj syn a celý život trpí len kvôli tebe! Najprv som nechápala, ako ťa môže nenávidieť, ale potom som zistila. Radšej ma zabi, nebudem tu už s tebou trpieť ani deň. Tvoja krutosť nemá hranice a ja ťa už nemilujem! Nenávidím ťa! Počuješ? Nenávidím ťa za všetko, čo si urobil! Za všetky tie obete, ktoré si zabil, za všetko, čo si urobil Harrymu, za všetko, čo si urobil Anne a za všetko, čo si urobil mne! Každého si zničil a poslal na samé dno, ale ja sa takto nechcem dusiť. Tak, keď máš aspoň trošku charakteru a zľutovania, zabi ma skôr, než ma umučíš na smrť."
Nevedela som, čo hovorím. Už len predstava, že by so zbraňou v ruke ublížil Harrymu, bola nepredstaviteľná a nechcela som to vidieť. Vedela som, že sa stane niečo zlé a z tohto rozhovoru niekto z nás nevyviazne živý. Jeden z nás sa musí obetovať a radšej budem, ak to budem ja aj napriek tomu, že neuvidím svoje dieťa vyrastať, aj napriek tomu, že zomrie somnou bez toho, aby o ňom niekto vedel. Táto situácia, v ktorej som uviazla, bola ako zlá nočná mora, ktorá sa skončí, ak niekto z nás zomrie. Harryho život mi bol cennejší, než môj a nedokázala by som si predstaviť život bez jeho existencie po boku Maxa.

„Si zbabelšia, než som si myslel,"rozosmial sa a kľakol si k Harrymu, ktorý všetko vnímal, videl, počul, len sa nemohol pohnúť. „Buď sa bojíš žiť alebo sa bojíš o ňho, ale ty sa nemusíš ničím trápiť. Na teba príde čas. Porušila si všetky pravidlá a to neostane nepotrestané. Prestala si ma milovať, podviedla si ma, nepočúvala ma a teraz ako čerešnička na torte, si chcela utiecť s Harrym. Asi mi niečo ušlo,"zamyslel sa a chladným pohľadom sa pozrel raz na mňa raz na Harryho. „Čo vás k tomu viedlo, Shayla? Povedz mi pravdu a ja jedného z vás ušetrím. Budem štedrý a nechám jedného z vás žiť, aj keď som mal v pláne vás oboch zabiť."

Dad or son? [H.S]Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora