Bab 5

716 41 11
                                    

Gempa resah memikirkan cara untuk mengubati kembali Yaya. (nak buat camne yang lain takleh diharap)

Dah 3 pusingan Gempa tawaf di ruang tamu demi mencari ilham. Halilintar datang menepuk bahu Gempa. "Weh, dari tadi aku tengok ko berjalan ke sana ke mari... Dah dapat ilham belum?"

Gempa mencengkam bahu Halilintar "Weh Gopal kat mana?!"

Halilintar terkejut "Kat...kat luar." Gulp! Dah psiko ke apa dia ni.

Gempa mengurut kepalanya..... "A..aku tak dapat ilham lagi..." (bertabahlah Gempa..)

Halilintar memandang Gempa. "Weh, aku dengar cerita ada seseorang ahli perubatan yang boleh merawat orang dengan cepat.."

"Baguslah...... kau kenal! Baik, Hali, Thorn dan Solar pergi cari orang tu sekarang!" tegasnya Gempa memberi arahan.

Halilintar tak puas hati "Kenapa aku kene pergi? Dengan diorang pulak tu?!!!!"

Gempa dengan tenang menepuk bahu Halilintar. "Kau kan tau pasal orang tu.... Sudah! Kau kena pergi dengan diorang ini satu arahan!!!!!" (cepatnya berubah mood=_=)

Halilintar keluar rumah. Mungkin tengah menyumpah seranahtentang nasibnya.

Gempa memanggil Thorn dan Solar. "Korang berdua ikut Hali. Dan tolonglah janga buat hal. Kerjasama itu penting......" (banyak pulak ceramah kau tu)

"Ok!" sahut mereka berdua.

Taufan datang ke arah Gempa. "Aku rasa kau kena suruh diorang cepat sikit. Makin risau aku dengan keadaan Yaya tu." Gempa mengangguk perlahan.

////////////////////////////////////////////////

Dapatkah Hali, Thorn dan Solar mencari ahli perubatan tersebut. Nantikan di bab seterusnya....

Uhuhuhu siapalah ahli perubatan tu....

Cubalah korang teka......... *wink*

Behind (Boboiboy Fanfiction) [C]Where stories live. Discover now