Yaya memeluk Ying untuk menenangkan Ying yang menangis dengan agak kuat. Gopal hanya diam memandang ke arah Ying.
Xxxxxx langkau masa xxxxxX
Boboiboy mengemas barangnya di dalam bilik. Sementara itu Yaya dan Ying bersembang di luar rumah.
"Betul kau tak nak ikut?" Yaya menggenggam erat tangan Ying.
"Ya, aku rasa aku perlu tinggal di sini. Banyak benda perlu aku selesaikan." Ying tersenyum.
(Hmm... sampai sini jelah watak Ying muncul...
Ying: Woi! Kenapa sekejap sangat?!
Erk?!)
Gopal yang bersandar di tepi pintu rumah menyampuk, "Hati-hati kat hutan ni ada hantu... wuuu." Dia cuba menakutkan Ying.
"Ish, kau ni. Aku bukan budak-budak!" Ying geram. (Tumbuk je dia Ying!)
"Ye lah tu." Gopal menyilangkan tangan di dada.
Boboiboy keluar dari rumah. "Weh korang aku dah sedia!"
Yaya mengangguk, "Ok. Ying, kitorang pergi dulu ya."
"Baik." Dia melepaskan tangan Yaya.
Boboiboy datang ke arah Ying. "Weh, Ying terima kasih sebab pulihkan aku."
"Sama-sama. Nanti kau datanglah sini lagi. Aku akan cuba pulihkan ingatan kau pulak."
"Terima kasih. Aku amat menghargai jasa kau Ying."
Gopal menyampuk dari jauh (lagi...) "Kau ajak Boboiboy seorang je ke?"
Ying menghela nafas, "Ye lah. Korang sekali!" malas betul melayan Gopal ni.
"Bye! Jumpa lagi!" mereka bertiga masuk ke dalam kawasan hutan untuk kembali ke kerajaan Yaya.
Yaya ingin menghalau Adudu yang sesuka hati merampas jam kuasanya untuk niat jahat. Kalau cara pun dah jahat, apatah lagi niatnya. Walaupun kemungkinan dia ada niat yang baik, matlamat tidak menghalalkan caranya itu.
Mereka bertiga berjalan ke dalam hutan sambil di pandu Gopal. Gopal masih ingat lagi jalan dia dan Yaya ke rumah Boboiboy dari istana. Dia bukanlah seorang yang mudah lupa tentang jalan. Jadi, tidak hairanlah kalau dia menjadi pengawal di kerajaan Yaya yang paling mengenali selok-belok dan keadaan kerajaan Yaya.
Sampai di pertengahan jalan Boboiboy tiba-tiba berhenti. Yaya dan Gopal pelik. "Kenapa ni Boboiboy?" Yaya bertanya.
"Kau jangan cakap yang kau tertinggal barang di rumah." Gopal bercekak pinggang.
Boboiboy hanya diam. Dia memerhati keadaan sekeliling. Sunyi dan sepi. Tiba-tiba sesuatu melayang ke arah mereka. "Yaya, tunduk!" Boboiboy menolak Yaya hingga Yaya terduduk.
Boboiboy memandang ke belakang. Salah satu pokok di belakangnya tercacak sebatang anak panah.
Gopal dan Yaya terkejut melihat anak panah itu.
"Boboiboy Halilintar!" Boboiboy bertukar dan mengeluarkan pedangnya. "Tunjukkan muka kau!" dia memanggil penyerang tersebut.
Datang sebatang anak panah dari belakangnya dengan laju menuju kearahnya. "Boboiboy!" Yaya dan Gopal memberi amaran.
Dia segera menoleh dan membelah dua anak panah itu dengan laju menggunakan pedangnya. (sungguh bergaya!) Gopal dan Yaya panik.
Setelah mematahkan serangan anak panah tadi, lebih banyak anak panah menuju ke arah mereka. Boboiboy dengan pantas menghalang anak panah itu daripada mengenai Yaya dan Gopal. Satu persatu serangan anak panah itu dipatahkan olehnya.
Tiba-tiba keluar tiga orang bertopeng dari belakang pokok di sekitar mereka. Mereka semua mempunyai busur dan anak panah yang dibawa mereka. (sis tak tau jantina mereka)
Boboiboy bertukar kepada rupa asal. "Korang siapa?"
Salah seorang dari mereka menjawab, "Kami lanun hutan ni! A.K.A kumpulan NIC!" (macam kenal je kan?:) )
"Pfftt.... Lanun hutan? Dey, apa korang merapu ni? Lanun tinggal kat lautlah..." Gopal ketawa terkekek-kekek.
"Diam kau!" salah seorang mereka lagi memberi amaran. "Kalau kau nak nyawa kau selamat, serahkan harta korang!"
"Eh, suka hati je nak ambil harta orang. Pergilah cari sendiri. Dah, jom kita pergi. Buang masa layan diorang yang tak betul ni." Gopal memulaukan mereka.
'Cak!' sebatang anak panah tertusuk di pokok di hadapan Gopal. Gopal tergamam.
"Mana kau nak lari pengecut?!" lanun hutan itu bercekak pinggang.
Boboiboy memandang tajam ke arah mereka. "Hey, kau nak mengugut kitorang.... Aduh!!!" sebatang anah panah bermata bulat dan keras mengenai kepala Boboiboy. Kepala Boboiboy berpinar-pinar dan dia pengsan. (Waduhh... time ni lah kau pengsan?!)
"Boboiboy?!!" Yaya dan Gopal terkejut melihat Boboiboy yang sudah tumbang.
"Hahaha... rasakan. Sekarang giliran kau, budak banyak cakap." Ketua lanun itu menyasarkan anak panah ke arah Gopal.
"Warghhh! Jangan panah aku!" dia bersembunyi di belakang Yaya.
"Hehe.. cakap besar lagi." Lanun itu ketawa.
"Tembak je dia tu. Mulut macam murai dicabut ekor." Kawannya bercekak pinggang.
"Siap kau budak..." anak panah disasarkan tepat ke kapala Gopal.
'Dub!!' sebiji kelapa jatuh di atas kepala ketua lanun itu. Dia terjatuh dan pengsan.
YOU ARE READING
Behind (Boboiboy Fanfiction) [C]
FanfictionYaya terpaksa meninggalkan kerajaan dan adiknya akibat serangan anasir jahat.Adik dan seorang rakannya antara yang tidak dapat melarikan diri dari anasir tersebut. Jadi Yaya melarikan diri bersama seorang pengawalnya. Sampailah mereka di sebuh rumah...