BAB 25

432 31 19
                                    


Tiba-tiba, jam mereka semua berkelip-kelip.

"Eh, kenapa ni?" Gopal menepuk-nepuk jamnya.

Tiba-tiba, jam mereka semua mengeluarkan peta kedudukan jam mereka. Kedudukan mereka diwakili oleh titik warna mengikut warna jam mereka.

"Satu... dua... tiga.... enam? Tujuh jam kuasa?" Boboiboy menggaru kepalanya. Dia melihat satu titik berwarna biru kehitaman berada berhampiran mereka. Dan satu titik berwarna kuning berada jauh dari kawasan mereka.

"Si...siapa pemilik jam kuasa biru kehitaman tu?" soal Ying.

"Entah. Tapi dia berada di kawasan ni." Yaya masih tidak dapat meneka siapakah pemilik kedua-dua jam itu.

"Eh, Yaya! Fang tu!!!" jeritan Gopal menarik perhatian Yaya, Ying, Totoitoy dan Boboiboy.

"Eh, Fang!" Yaya terkejut melihat Fang tiba-tiba bergegas dan berlari ke suatu arah. Mereka berempat memandang sesama sendiri. Yaya terus mengejar Fang diikuti yang lain.

Fang terus berlari berpandukan peta kedudukan yang didapatinya. Dia akhirnya sampai di suatu tempat di dalam istana. Kedudukannya sudah semakin dekat dengan titik biru kehitaman itu. Yaya dan yang lain akhirnya sampai di belakang Fang.

"Hahahaha! Dah sampai pun para pemilik jam kuasa" Suara dan tawa itu seperti dikenali.

"Kau Adudu?!" Fang mengerutkan dahinya. "Dan itu....?!"

"Ini kau punya ke?" Adudu menayangkan sautas jam kuasa berwarna biru kehitaman di tangannya.

"Jam kuasa?!" Yaya, Gopal, Boboiboy dan Ying terkejut.

"Mana pemilik jam kuasa ni?" soal Adudu.

Fang tunduk. "Kalau dia ada pun, kau pasti akan mati di tangannya!" suaranya penuh kemarahan.

Boboiboy dan yang lain amat terkejut dengan kata-kata Fang.

Fang meluru ke arah Adudu. "Tangan Bayang! Tamparan Bayang!" tangan bayang Fang dilayangkan ke tepi Adudu.

Adudu terkejut, "Probe, halang!"

Sebuah robot tempur berwarna ungu menahan tangan bayang mengenai Adudu.

"Hiah!" Fang menyerang dari depan mereka.

Tiba-tiba datang sebuah robot lain menghentam Fang dari tepi.'Tump!' Fang terpelanting ke dinding istana. Dia jatuh ke lantai dan pengsan. Kepala Fang berdarah.

"Fang!!!" Yaya meluru ke arah Fang.

Gopal memeriksa keadaan Fang. "Nadi dia masih berdenyut."

(Alah... ingatkan dah arwah budak tu.

Fang: Hoi, mulut takde lesen ke?

Arh... haha... tanganlah. Jangan marah nanti cepat tua. 

Bye!!!*pecut dulu*)

"Kau pukul Fang!"kemarahan Yaya makin membara. "Rasakan ni. Tumbukan Padu!" Yaya menumbuk sekuat hati robot yang menhentam Fang tadi.

Robot itu terhempas hingga rosak. Datang lagi lima buah robot tempur. Yaya dengan bersungguh-sungguh melawan semua robot itu. Tapi kekuatan robot itu menandingi hadnya.

"Aduh." Yaya terpelanting ke belakang.

"Kita tak boleh biar Yaya lawan seorang diri. Hiyah! Boboiboy kuasa tiga!" Boboiboy berpecah dan mengatur langkah.

"Tolakan Angin!" Boboiboy Taufan menolak sebuah robot tempur itu sehingga tercampak ke dinding.

Boboiboy Halilintar mengeluarkan pedangnya. "Tetakkan berkembar!" dia menetak dua buah robot sekaligus. Kedua-duanya tumpas.

"Tanah Pelindung." Boboiboy Gempa membuat pelindung untuk Yaya yang hampir diserang sebuah robot tempur. "Tanah Ceracak Bertubi-tubi!" Robot itu dihentam ceracak tanah dari bawah secara bertubi-tubi. Akhirnya robot itu tercampak ke belakang.

"Huh... huh... Te... terima kasih Boboiboy." Kelihatan Yaya semakin penat.

"Tak guna kau Adudu!" Gopal geram.

"Gopal, tolong aku." Ying memandang Gopal. Gopal mengangguk.

"Tukaran Makan Lembut." Gopal menukar beberapa bahagian sebuah robot tempur itu menjadi mekanan lembut.

Ying tersenyum lalu mengatur langkah. "Tendangan Laju!" Dia menedang robot itu sehingga robot itu berkecai.

"Heh, kau dah kalah Adudu." Gopal datang ke arahnya.

"Heh, tak semudah itu. Komputer panggil robot tempur yang lain." Adudu mengarah Komputer.

"Err... maaf Tuan Boss. Robot-robot tempur yang lain sudah dikalahkan tentera."

"Apa?!" Adudu terperanjat.

"Hiyah!!" Yaya menumbuk Adudu dan Probe. Mereka berdua terpelanting. Jam kuasa yang dipegang Adudu terlepas. Gopal menyambut jam itu.

"Pergi balik ke tempat asal kau!"

"Ba..baik! Komputer, panggil kapal angkasa ke sini." Adudu ketakutan.

"Baik!"

Sebuah kapal angkasa besar datang dan mengeluarkan cahaya lintang biru. Adudu dan konco-konconya terus hilang. Kapal angkasa itu terus beredar dari situ.

"Huh... dia dah beredar?" Yaya terduduk.     

Behind (Boboiboy Fanfiction) [C]Where stories live. Discover now