BAB 6

646 39 2
                                    

Sementara itu... Di Istana....

Adudu mengarahkan semua ahli istana ditangkap dan dimasukkan di penjara bawah tanah. Termasuklah para pengawal dan pembesar istana.

Di satu sel istana ditempatkan Fang dan adik Yaya, Putera Totoitoy.

Fang duduk di pintu penjara, manakala putera duduk di penjuru penjara. Fang masih runsing memikirkan keadaan Yaya dan Gopal. Apakah mereka masih selamat di sana? Fang memandang Putera Totoitoy, kelihatan dia seperti berputus asa.

Tiba-tiba, sebuah robot berwarna ungu menghapiri pintu sel mereka. Probe! Robot pembantu Adudu!

Probe memandang Fang yang sedang bangun berdiri dihadapannya. 

"Hai, korang sihat?" sempat lagi Probe bertanya mesra. Fang memegang pintu penjara. "Sihat tak sihat. Apa kau nak ha?!" terjahnya. 

"Tenang. Aku ada berita yang ingin Tuan Adudu sampaikan kepada kau, maksud aku korang berdua..." Probe memandang Putera Totoitoy yang berumur belasan tahun itu.

Fang merasa tidak sedap hati. Apa maksud dia?

Probe menyambung "Pasal Puteri Yaya. Dia dah tak ada. Maksud aku yang lebih tepat ialah dia dah mangkat. Kau faham kan?" Probe tergelak kecil. 

Fang dan Totoitoy terpempam. Terdiam seribu bahasa. Betulkah?

"A..apa kau merepek ni?!! Mu..mustahil!" Fang seperti tidak percaya.

"Suka hati kaulah. Aku bagitau yang benar. Aku ni jujur tau. Heheh...." Probe berlalu pergi meninggalkan penjara serta mereka berdua.

Putera Totoitoy sedih. Nasib kerajaan serta rakyat negeri ini sudah diketahui akhirnya. Fang pula kaku. Lututnya lemah longlai tiba-tiba. Dia terduduk. Dia masih tidak percaya.  "Tak mungkin Yaya dan Gopal... Erghhh!"

bersambung

////////////////////////////////////////////////////////////////////

Maafkan sis sebab cerita ni dah 2 bulan tak update. Ehem busylah katakan. Apapun terima kasih sangat-sangat sebab vote dan baca cerita sis. Thanks korang. Semoga cerita korang pun akan ramai lagi orang baca. XD

Hmm.... apa jadi agaknya dengan misi pencarian Hali(with thorn and solar)

Behind (Boboiboy Fanfiction) [C]Where stories live. Discover now