"Huh... dia dah beredar?" Yaya terduduk. Adiknya terus mendakap Yaya. "Kakanda tak apa-apa?"
"Tak... kakanda elok-elok saja. Tapi Fang..." Yaya memandang ke arah Fang yang terbaring.
"Jangan dirisaukan sangat. Dia boleh dirawat." Boboiboy menenangkan Yaya.
Xxxxxxxxx Langkau Masa xxxxxxxxX
Boboiboy dan Yaya sedang berbincang sesuatu di balkoni.
"Aku rasa aku macam kenal Fang tu." Boboiboy merenung jauh.
"Mungkin dia orang yang dalam ingatan kau tu. Sewaktu kau ditembak?" Yaya meneka.
"Tak. Mata Fang tak merah. Orang yang aku ingat tu, mata dia merah menyala. Tapi tak tau kenapa, aku macam kenal Fang. Kau tau sejarah Fang?"
"Entahlah... dia tak pernah cerita. Sewaktu aku jumpa dia dulu, dia diam saja. Tak banyak bercakap. Lepas dua tahun aku dan Gopal berkawan dengan dia, baru dia mula berkawan dengan kitorang secara baik. Yalah, dah kenal hati budi masing-masing. Sejak bonda dan ayahanda aku mangkat, Fang makin memahami aku dan adik aku."
"Seperti dia juga pernah mengalami kehilangan ahli keluarga?" Boboiboy meneka.
"Mungkin, jam kuasa warna biru kehitaman tu orang yang dia kehilangan punya!"
"Kenapa sangka begitu?"
"Yalah, sebab dari dulu dia sayang sangat jam tu. Siap tak bagi aku dan Gopal pegang jam tu lagi. Katanya jam tu sangat bernilai. Aku sangkakan jam itu mahal. Tak sangka jam tu mempunyai harga yang sangat tinggi bagi Fang."
Fang terjaga. Kepalanya berpinar-pinar.
"Ah... aku di mana ni?" dia memerhati tangannya. Sedikit berbalut di bahagian jari. Dia memegang kepalanya.
"Berbalut?! Ah... kepala aku berdarah teruk ke tadi? Patutlah sakit. Erghh..."
Fang bangkit dari tempat dia berbaring di atas katilnya. "Aku di bilik aku."
"Dah bangun?"
Fang memandang ke arah pemilik suara itu. "Kau... macam mana kau ada di sini. Kau... kau keluar sekarang!" Fang menyuruh Ying beredar dari biliknya.
"Bertenang Fang. Yaya yang suruh dia rawat kau tadi." Gopal yang berada di tepi Ying cuba menenangkan Fang.
"Huh, dah lah tak cakap terima kasih." Ying menyilangkan tangan di dada.
"Huh, kau tak layak." Kata Fang selamba.
"Apa?!" Ying geram. Dia meluru ke arah Fang dan mencekik lelaki itu. "Dahla tak cakap terima kasih! Banyak songeh pula tu!"
"Erghhh.... kau dah kenapa? Nak gaduh ke?" Fang membalas pula serangan Ying tadi. (Macam bergusti pula diorang tu.)
"Weh... tenang-tenang!" Gopal cuba meredakan pergaduhan mereka.
"Jangan kacau, Gopal!" Fang ingin menyelesaikan sendiri masalahnya dengan budak perempuan di hadapan dia ni.
"Fang! Ying!" Yaya dah Boboiboy bergegas masuk ke dalam bilik itu. "Berhenti bergaduh!"
Fang dan Ying tidak mengendahkan Yaya dan Boboiboy.
"Ish, korang ni! Apungan Graviti!" Yaya mengapungkan Ying dan Fang dalam dua bebola anti-graviti.
"Eh, apa ni?" Ying panik.
"Yaya! Apahal aku kena sekali. Dia yang mula dulu." Fang menunding jarinya ke arah Ying.
"Apahal aku pula? Kau yang mula dulu! Eeee... geramnya aku!" Ying meradang.
Yaya menghela nafas berat. Dia memetik jarinya. Kedua-dua bebola itu lesap. Ying dan Fang terjatuh.
Huhuhu....mungkin lepas ni sis lambat publish.
Kerja pertengahan tahun dah bermula.
Tak siap lagi pulak tu. Adakah mungkin Sis terpaksa hiatus cerita ni. Atau lebih teruk...DISCOUNTINUE!!!!
Haha... gurau jer. Mungkin hiatus untuk beberapa minggu. kot....
Kot...
Kot...
Apapun pastikan korang vote dan komen. Nak lagi ohsem simpan kat reading list korang skali. Ok bubye... Assalamualaikum.
YOU ARE READING
Behind (Boboiboy Fanfiction) [C]
FanfictionYaya terpaksa meninggalkan kerajaan dan adiknya akibat serangan anasir jahat.Adik dan seorang rakannya antara yang tidak dapat melarikan diri dari anasir tersebut. Jadi Yaya melarikan diri bersama seorang pengawalnya. Sampailah mereka di sebuh rumah...