BAB 14

528 32 6
                                    


Taufan dan Ice menepuk tangan sesama sendiri.

"Taufan!!!!" air muka Hali berubah. Taufan terkejut melihat Hali. "Sini kau! Pedang Halilintar." Hali mengeluarkan dua pedangnya yang berwarna merah menyala.

"Gasp! Alamak." Taufan berundur ke belakang. Sedia untuk melarikan diri. "Jangan kau nak lari!" Hali mengejar Taufan dengan lariannya yang laju. Taufan berlari sekuat hati, "Ahhh! Maaf Hali!". "Tiada maaf bagimu."

Ketika Taufan berlari, Blaze muncul tiba-tiba di hadapannya. "Huh?!" lariannya terhenti. Blaze menyerangnya. "Bebola Api!... Arghhh!!!". Serangan Blaze tergendala apabila Ice menembaknya dengan meriam pembeku. Blaze tercampak ke pokok (pada masa yang sama buah di atas pokok tu pun gugur sekali) .

Taufan memandang Ice, "Terima kasih". "Heh, sama-sama." Ice memandang Blaze yang sedang naik angin. "Apa kau ni?! Kenapa kau serang aku!".

Blaze terus melepaskan dirinya daripada ais yang membeku pada dirinya dan menyerang Ice sepenuh hati.

Taufan memerhati Blaze dan Ice yang sedang bertarung dengan serius. Tiba-tiba namanya diseru dari belakang. Dia menoleh. Hali memandangnya dengan matanya yang merah. "Kau ingat kau dah terlepas?" "A..la..mak..."

"Pedang berkembar!" Hali berlari ke arah Taufan.

"Tolakan Angin" Hali tercampak ke belakang. Tapi dia tidak berputus asa dan terus menyerang lagi.

Ying yang berada di dalam rumah melihat pertarungan mereka. "Aduh, apa diorang buat ni?" cemas Ying dibuatnya. Solar masih di sebelah Ying. "Huh... gaduh lagi."

"Solar, kau tolong redakan keadaan. Aku kena bagi penawar ni kat Yaya."

"Hmmm... ok."

Thorn dan Gempa sudah sedar dari pengsan mereka. "A... apa diorang buat tu?!" Gempa terkejut melihat mereka berempat berlawan seperti mereka tidak menghiraukan nyawa sendiri.

"Go! Go! Go! Fighting! Yea..." Thorn bersorak (Hureyyy!). "Hoi, kenapa kau bersorak pulak?" Gempa menyiku Thorn. Thorn hanya mengendahkan Gempa.

"Ish, tak boleh jadi ni. Tak fasal-fasal nanti cedera parah diorang ni. Thorn tolong aku." Gempa meminta pertolongan Thorn.

"Baik." Thorn cuba menuruti arahan gempa. "Akar menjalar" dia bergayut pada akar yang dililit pada sebatang dahan. Dia menghayun badannya. "Aahhh..". "Eh, Thorn! Apa kau cuba buat tu?!" Gempa cuba menghalang Thorn.

Thorn terlanggar Hali ketika bergayut dan dia terjatuh di atas Hali. Gempa menepuk dahinya, "Aduh... Thorn, apa kau cuba buat ni?!" (Thorn cuba memprovokasi)

Hali makin panas hati. "Kau ni?!!!" dia menyerang Thorn. "Aaah!!!" Thorn dan Taufan melarikan diri. Pada masa yang sama Thorn juga tertolak Blaze sehingga terjatuh. Makin huru-hara jadinya.

Gempa mula mencari idea untuk menghalang mereka. "Solar!" dia memberi syarat kepada Solar dari jauh. Solar mengangguk.

"Tanah pencengkam!" Blaze, Ice ,Taufan ,Thorn dan Hali dicengkam tanah. "Sekarang Solar!". "Tembakan cahaya!" Solar menembak cahaya yang menyilaukan mata.

Blaze, Ice ,Taufan ,Thorn dan Hali menjerit kesakitan apabila mata mereka terasa pedih akibat cahaya yang terlampau menyilaukan. Mereka berlima kini lemah. Gempa melepaskan mereka dari tanah pencengkam.

Behind (Boboiboy Fanfiction) [C]Where stories live. Discover now