"Tapi... kau tak syak dia ada kuasa macam kita?"
"Ummh... tak."
Setelah lama menunggu Ying kembali dengan membawa beg bertali silang berwarna perang. "Jom, nanti lambat. "
Akhinya mereka bertiga membawa Ying menuju ke rumah mereka. Gempa di rumah masih lagi ke hulu ke hilir menunggu mereka. Ice sudah kebosanan melihat Gempa berjalan di tempat yang sama sejak setengah jam tadi.
"Weh, sudah-sudahlah tu. Takkan kau tak yakin yang Hali akan jumpa ahli perubatan tu."
"Aku yakin semua tentang Hali (nampak sangat Hali yang paling boleh diharap antara lagi 6 orang tu) , Cuma aku risau perangai Thorn akan ganggu perjalanan diorang." Gempa sudah kepenatan berjalan lalu dia duduk.
Ice menggaru kepala, "Habis, kenapa kau hantar dia?"
"Aku hantar dia sebab diorang masuk ke hutan. Thorn mesra sikit dengan alam. Jadi, kalau diorang sesat atau kelaparan, Thorn boleh tolong. Dia ada kelebihan bahagian tu."
"Ouh... buat apa kau risau Solar ada untuk kawal dia."
"Aku tau, Cuma Solar tu kadang-kadang menyokong kerja gila Thorn tu."
Ice baring di atas sofa, "Jangan fikir sangat. Diorang boleh survive lah. Jangan stress sangat. Bila kau stress, aura stress kau tu bagi effect satu rumah"
Gempa berdiri.
Ice menghala tangan ke arah Gempa. "Jangan sambung berkawad ke hulu ke hilir, please."
Gempa sambung duduk semula dan bermonolog sendirian "Bila duduk aku rasa ke-stress-an aku makin bertambah"
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
Maaf cerita ni disambung pendek je....
Kalau ada kesempatan di lain lembaran akan sis tulis panjang sikit...
Oh ya... kalau ada permintaan untuk buat kapal (ship) dalam cerita ni bolehlah bagitahu ya....
Kalau tak ada sis akan teruskan dengan jalan cerita sedia ada, tapi kalau ada mungkin cerita ni akan lambat pengakhirannya...
YOU ARE READING
Behind (Boboiboy Fanfiction) [C]
FanfictionYaya terpaksa meninggalkan kerajaan dan adiknya akibat serangan anasir jahat.Adik dan seorang rakannya antara yang tidak dapat melarikan diri dari anasir tersebut. Jadi Yaya melarikan diri bersama seorang pengawalnya. Sampailah mereka di sebuh rumah...