BAB 7

631 40 5
                                    

Hali masih berusaha mencari ahli perubatan tersebut. Di belakang dia, Solar dan Thorn mengeluh tak henti-henti. (membebel lah tu)

"Weh, Hali. Lama lagi ke? Dah 2 jam berjalan ni." Thorn berpaut pada Solar.

"Diamlah. Kalau korang tak ikut, aku boleh guna kuasa aku dan cari orang tu secepat mungkin" Hali bengang. (sabar Hali... keep cool)

Thorn mula merengek. "Kalau tau tak payah aku ikut..." "Kau boleh diam tak. Kau yang paling beria-ia kan?" Solar menyiku Thorn. "Takpe. Nah aku ada bawak gula-gula." "Thanks Solar! Muah!" "Euwww... jauhkan diri kau dari aku." Solar menolak kepala Thorn.

Hali yang turut melihat perbuatan mereka hanya menutup muka. "Euww. Giler ke diorang ni."

Thorn makan gula-gula tersebut. Dia pulangkan semula pembalut gula-gula tersebut kepada Solar. "Nah" "Awat... hang bagi aku ni (maaf terdialek Kedah pulak) Kenapa kau bagi aku sampah ni balik?" "La, kau bagi aku gula-gula je kan? Aku pulang balik sampah ni"

Solar memandang Thorn 'Dasar kurang hasam'. Solar campak sampah itu ke belakangnya.

Mereka terus berjalan. Tiba-tiba, mereka terdengar bunyi semak-samun bergerak di kawasan sekitar. Mereka cemas dan agak terkejut. Thorn memegang lengan Hali. "Weh, Hali. Ada harimau ke kat sini?" Hali diam. Tidak mengendahkan Thorn.

"Weh, aku balik dulu ah camni." Solar cuba lari. "Woit, jangan mengada." Hali menghalang.

GBUKK!

Bunyi tersebut mengalih perhatian Solar dan Hali.

"Thorn!" mereka terkejut melihat Thorn rebah dalam keadaan pengsan. Mereka meluru ke arah Thorn.

"Thorn, kau ok tak?" Solar menampar pipi Thorn.

"Woit, sakitlah dia!" Hali menepis tangan Solar.

"Ehehe... maaf lah." Solar menggaru kepalanya.

Semak-samun masih berbunyi. Tiba-tiba muncul susuk tubuh yang lalu dengan sepantas kilat. Shiuu...... (macam kapal terbang je bunyi XD)

Hali mengeluarkan pedangnya yang berwarna merah. Sedia! Solar memerhati sekeliling. Semak-samun di sekitar menyukarkan dia mencari susuk tubuh itu. Solar tetap menembak dengan kuasanya secara rawak.

"Ahhh!"

Semak-samun berhenti bergerak. Ternyata tembakan Solar mengena dengan tepat.

Hali mara ke semak-samun tersebut.(berapa kali dah tulis semak samun ni^_^!!!)

Hali menyelak semak-samun itu. ( Lagi?!! ) Dia terlihat seorang memakai hud berwarna biru duduk kesakitan. Kakinya luka akibat tembakan Solar tadi.

Hali menghunus pedangnya ke arah orang itu. "Kau siapa?"

Orang itu tidak menghiraukan pertanyaan Hali. Dia membuka begnya dan mengambil botol berwarna kuning. Hali dan Solar hanya memerhati dia.

Dia menuangkan cecair dalam botol tersebut di atas lukanya.

Walla! (Lulzz)

Kakinya sembuh tiba-tiba. Hali terkejut.

"Kau ni... kau ahli perubatan tu ke?

////////////////////////////////////////////////////////////

Akhirnya, siap satu bab walaupun tengah demam. Panas badan ni pun boleh tahan gak.

Thanks a lot to my readers, followers, voters and commenters.

Sis akan cuba untuk habiskan cerita ni secepat mungkin. Nasib baik citer ni takde scene romantic. Kalau tak, habis kering otak ni diperah untuk bahagian tu.

Jangan marah naa...


Behind (Boboiboy Fanfiction) [C]Where stories live. Discover now