BAB 17

498 35 7
                                    

"Korang...?" Yaya duduk perlahan-lahan. Dia memandang mereka semua satu persatu. "Korang ni... siapa?"

"Ha?!" mereka bertiga terkejut. 

"Dey, Yaya takkan kau tak kenal aku? Aku Gopal lah!"

Yaya menelengkan kepalanya. "Gopal... aku kenal kaulah. Aku tanya diorang ni siapa?" jarinya menunding ke arah Boboiboy dan Ying.

Mereka bertiga menghela nafas lega. (huh buat suspen jer...)

Gopal dengan tenang memperkenalkan tentang Ying sehingga Yaya mengerti.

"Ouh... terima kasih atas jasa kau Ying." "Heh, sama-sama!"

Yaya diam seketika. Dia memikirkan sesuatu. " Kenapa ni Yaya?" Gopal bertanya.

Yaya merapatkan lutut ke dadanya. "Si Alien tu dah makin berani. Kalau dia nak cuba bunuh aku... tak mustahil rakyat akan terseksa."

Boboiboy mendekati Yaya, "Tapi bukan Si Alien tu nak jam kuasa saja ke? Dia dah dapat. Kenapa nak kena seksa rakyat? Dan, ukan misi dia untuk mengambil takhta kau ke?"

"A... aku pun tak faham sebenarnya. Masa awal-awal dia datang, dia kata dia nak kerajaan yang aku perintah. Sekarang dia nakkan jam kuasa. Kawan aku ada bagitahu yang jam kuasa di bumi ni ada 7 utas. Dia mesti akan mencari saki baki jam kuasa dan pemiliknya. Dan kemungkinan dia akan mencari di sekitar kerajaan aku. A... aku kena halang dia dan pastikan rakyat selamat."

Boboiboy mengurut dagunya. "Hmm... kau, Gopal dan aku... baru ada tiga jam. Mana jam yang lain?"

Gopal memegang bahu Boboiboy, "Fang. Dia pun salah seorang pemilik jam kuasa."

Boboiboy mengangguk. "Jadi lagi tiga..."

"Aku." Semua mata tertumpu ke arah Ying. "Aku... aku pun pemilik jam kuasa yang ke-5." Ying menunjukkan jam kuasa yang dipakainya. "Hanya tinggal dua jam kuasa yang kita tak tahu di mana dan dengan siapa."

Boboiboy ternganga, "Kau... aku dah agak kau ada jam kuasa. Apa kuasa kau?"

"Manipulasi masa." Ying memandang jamnya. Dan sambung berkata, "Jam ni dah menyelamatkan nyawa aku. Tapi nyawa nenek aku yang terkorban."

Mereka semua memandang Ying dengan reaksi penuh terkejut.

"A...apa maksud kau?" Boboiboy bertanya.

Waktu tu....

Apa yang terjadi terhadap Ying? Bagai mana dia mendapat jam kuasanya?

Behind (Boboiboy Fanfiction) [C]Where stories live. Discover now