Playlist: Count on me, Bruno Mars
ADELE POV
Form 4..."Adele, kau call abang kau ke?" Aku yang sedang bersandar malas pada sofa mengangguk.
"Haah! Ibu Abah still tak tahu" wajah sahabat baikku dipandang. Semua kelihatan sedikit bimbang.
"Adele, pipi kau. Sakit tak?" Tangan Ary yang cuba menyentuh pipi aku ditepi lembut.
"Tak ada apa-apa lah. Sikit aja. Korang buat apa kat sini?" Aku bertanya sedikit pelik.
"Nak ikut kau masuk bilik pengetua lah" aku tepuk dahi.
"Lah yang kena panggil aku. Kenapa korang nak masuk pula" dahi aku berkerut.
"Ya Allah.. Kami kawan kau. Takkan kami ada dengan kau masa kau senang aja. Bila susah hilang. I love our friendship you know" Imni berkata serius. Aku tersenyum.
"Thanks. Tapi ni antara aku dengan budak tu. Tak ada kaitan dengan geng. Jangan susahkan diri sebab aku" mereka tepuk dahi.
"Apa kau merepek ni weh?! Budak tu tanpar kau kuat sangat ke sampai otak kau bergegar? Geram pulak aku dengan kau!" Ily mendegus.
"Mana ada lah. Aku hargai semangat kesetiaan persahabatan korang. Cuma, sometime, I need to stood by myself. Please, biar aku aja yang settle. Aku tak nak things growing more bigger" mereka semua terdiam.
"Fine. Tapi walaupun kitorang tak ada disisi kau. Kau kena ingat kami sentiasa sokong kau. Just fight for this battle sebab kau tak bersalah" nasihat Imni disimpan sebaiknya.
"Okay. Thanks babe. Dah pergi masuk kelas now!" Lambat-lambat mereka bergerak menuju ke kelas. Kini tinggal aku seorang di dalam pejabat.
"Adila Dania" aku mengangkat wajah. Wajah Kak Lela, kerani sekolah dipandang.
"Ya Kak Lela" aku menyahut seraya berdiri.
"Pengetua panggil. Err.. By the way, are you okay?" Aku tersenyum segaris.
"Awesome like always. Saya pergi dulu Kak. Pray for me" selepas bersalam dengab Kak Lela aku menapak ke bilik pengetua. Aku mengetuk pintu sebelun dibenarkan masuk. Sebaik sahaja aku masuk, wajah Madiyah dan Pengetua penyapa pandangan.
"Adele, sila duduk" akur, aku duduk berhadapan pengetua dan disebelah Madiyah.
"So, Adele boleh kamu cerita apa masalah antara kamu berdua sehingga mencetuskan pergaduhan" Pengetua, Tuan Arifin memandang aku lembut.
Aku hanya tersenyum tawar. "Saya nak cerita pun rasa malu pengetua. Masalah budak tak matang. So childish. Tapi yang saya geram, saya pun terheret sekali" aku mula membuka mulut.
"Iya. Satu tahu. Sebab tu saya rasa pelik dan berminat bila Adila Dania terlibat dalam catfight ni. Setahu saya yang rajin join catfight ialah budak berlima tu" aku ketawa dan mengangguk setuju.
"Saya dah dengar cerita dari madiyah. Now I want to hear from you. Baru lah adil" aku angguk faham.
"Okay kalau macam tu. Punca ni disebabkan lelaki. Tak rasa kelakar ke? Pengetua kenal Aikal?" Pengetua angguk.
"Dia serang saya sebab Aikal lah. Maklumlah Aikal tu kan handsome and famous. Madiyah ni suka sangat-sangat dekat Aikal. So basically dia jealous.
Minggu lepas kami satu kelas main true or dare. Lepastu Aza dare Aikal untuk ikat tali kasut saya and cakap 'I Love You Adele' post dekat WeChat.
Tup-tup kena serang. Bukan salah saya. Sebab saya ni tak ada WeChat, kawan-kawan saya cakap saya kena kecam dekat peminat-peminat Aikal. Saya chill aja. Tak sangka minggu ni kena serang dan kes jadi besar macam ni.
YOU ARE READING
The Mischievous
Teen FictionThe Mischievous Nur Adila Dania, Aryana Farha , Ameena Imni, Alice Ilyana Raisha, Airin Adriana dan Asya Zalikha, sahabat baik yang berkawan sejak di bangku sekolah. Persahabatan mereka amatlah akrab sehingga menginjak ke alam dewasa. Conflict mul...