ARY POV
Aku sekeluarga selamat mendarat di Haneda Airport, Tokyo. Fuh! Tak ada lah bosan mana. Along, Izzat and Hariz paling excited. Diorang bukan nak hantar aku sangat. Tapi nak pi melancong!
Abah menyewa sebuah kereta sewa. Kereta CRV menjadi pilihan hati. Dari Haneda Airport, kami terus menuju ke Koishikawa yang terletak di daerah Bunkyo.
Tak jauh dari University aku. Abah suruh aku duduk rumah sendiri. Katanya nak aku berdikari. Tapi aku memang jenis yang berdikari pun. Sampai di kawasan perumahan aku berasa amat kagum.
Jepun sememangnya antara negara yang maju dan zon sifar sampah. Serious memang bersih. Satu sampah pun tak kelihatan. Kawasan Koishikawa antara kawasan yang famous di daerah Bunkyo.
Kami berhenti di sebuah rumah yang bagi aku kelihatan agak unik. Memang unik sebenarnya. Rumah 3 tingkat tapi kecil. Memang 10 kali ganda rumah aku dekat Malaysia. Tapi sesuailah untuk aku yang memang tinggal seorang diri.
Kawasan perumahan dekat sini memang terkawal so aku tak perlu bimbang. Aku teroka segenap inci rumah. Best betul. Market pun tak jauh. So aku boleh lah masak sendiri.
Aku dan sahabat aku nampak nakal dan jenis kasar, tapi kami handal bab memasak. Terutamanya Imni. Kalau tak, takkan lah dia ambil culinary.
Along cakap, dari rumah nak ke University hanya memakan masa selama 18 minit menaiki train. Kalau naik kereta dalam 10 minit aja. Okay lah tu.
Nanti aku terpaksa belajar dengan Along macam mana nak naik public transport sebab aku kurang mahir. Aku bukan macam Adele dan Rin yang gemar menggunakan khidmat pengangkutan awam.
Bagi aku pengangkutan awam leceh. Tapi memandangkan aku masih tidak tahu selok belok kawasan ni, terpaksa lah aku gunakan public transport. In sya allah dalam dua tahun lagi aku nak beli kereta dan memandu ke University.
"Maa... Abah.. Esok kita nak jalan-jalan around Tokyo. Izzat and Hariz lah yang nak sangat" abang kedua dan atas aku tersengih tak bersalah.
"Hhmmm... Diorang tu memang. Lusa A'a dah kena register University and settle everything. Sebab kami dah ada kelas kalau ikutkan jadual diorang hantar melalui e-mail" aku membebel.
"Dah-dah lah tu semek! Membebel aja. Tahu lah wahai bakal doktor Aryana Farha. Esok jalan-jalan sekali ajar you about public transport. Then tambah apa yang tak cukup. Lusa masuk lah U sana" kening aku terangkat.
"Sekarang siapa yang membebel, A'a ke Along?" Aku bercekak pinggang. Along tersengih."Dah-dah jangan nak gaduh. Pergi kemas barang-barang dulu A'a nanti tak adalah gopoh. Maa cadang nak tambah apa yang patut dalam rumah ni. Tak ada lah nampak boring sangat" aku hanya mengangguk.
"Orait Maa. Maa, nanti maa belikan A'a barang dapur juga. Malas nak keluar makan. Bimbang tak dapat adapt dengan makanan dekat sini" aku tersengih comel.
YOU ARE READING
The Mischievous
Teen FictionThe Mischievous Nur Adila Dania, Aryana Farha , Ameena Imni, Alice Ilyana Raisha, Airin Adriana dan Asya Zalikha, sahabat baik yang berkawan sejak di bangku sekolah. Persahabatan mereka amatlah akrab sehingga menginjak ke alam dewasa. Conflict mul...