Ily's POV
Kami berlima sedang mengelilingi katil Asya Zalikha. Wajahnya yang polos jelas keletihan. Likha pengsan daripada pukul 6 petang sampailah pukul 9 malam.
Tadi kakak ipar Adele, Kak Mar datang memeriksa keadaan Likha. Kata Kak Mar, Likha demam. Mungkin akibat semua yang berlaku tadi, dia pengsan di dalam pelukan kami.
"Biarlah Likha rehat. Dia penat tu" Rin orang pertama yang bersuara. Sesungguhnya terkejut beruk Rin dan Imni bila tengok Atai cempung Likha yang terkulai masuk ke dalam rumah. Memang dah darurat nak buat macam mana. He is the only guy we trust the most.
"Betul tu. Biarlah dia tenangkan diri dulu. And korang kena cerita dekat aku and Rin apa sebenarnya yang berlaku" Imni bercekak pinggang.
Jadi nak tak nak terpaksa lah kami bertiga cerita. Imni dan Rin jelas kelihatan terkejut.
"Habis tu Reza macam mana? " Rin menyoal.
"Entah. Tapi kan, first time aku tengok lelaki menangis disebabkan wanita yang dicintai live depan mata. Reza memang truly love her" Ary berkata penuh kagum. Aku turut mengangguk setuju.
"Reza cakap dia nak ambil cuti" Adele memberitahu.
"Biarlah masa yang menentukan. Diorang perlukan ruang untuk bersendirian" aku mencelah. Adele, Imni, Rin dan Ary hanya diam.
"Imni, kau macam mana?" Melihat gadis itu mendiamkan diri, aku dah boleh agak. Mesti dia tak jumpa Si Iraf tu lagi. Hati Batu betul.
Esoknya, satu resort sudah pun kecoh dengan kejadian semalam. Cepat betul cerita tersebar. Disebabkan Likha tidak masuk kerja, Adele kembali ke Resort. Kata Adele, sudah tiba masanya untuk kembali mentadbir syarikat. Kelibat Reza masih tidak kelihatan. Likha pula lepas sedar dia berkurung dalam bilik tak nak keluar.
Puas kami pujuk makan, tapi dia tak nak. At the end, Ary suruh biarkan aja Likha bersendirian. Sometimes we need to give space to someone so they get his or her own personal space.
"Ily, betul ke apa yang aku dengar ni?" Helena tiba-tiba sahaja muncul sebaik sahaja aku tiba di bilik kerjaku yang terletak di dalam butik.
"Which story yang kau dengar? " aku jongket kening. Helena duduk tanpa dijemput.
"Why? Ada cerita lain ke?" Helena Ada satu tabiaat bila orang tanya dia soalan, dia akan jawab dengan soalan juga.
"Yes. By the way, bila kau sampai sini? And what your purpose come here?" Helena sengih.
"Aku sampai sini petang semalam. Cari kau, tapi kau tak ada. And suddenly aku dengar rumors pasal kejadian di D'amitie Tower masa aku breakfast di cafe. So aku cepat-cepat datang sini cari kau" panjang lebar Helena memberikan penerangan.
"Aku tak tahu nak cakap apa Helena. It's being a hell of week" aku bersandar pada kerusi lemah.
"Dah lah jangan nak stress sangat. Nanti cepat berkedut. Kadar nak dapat darah tinggi pun ada. Aku tak nak ada kawan yg tua sebelum usia" Helena gelak jahat. Aku kecilkan mata.
"You know what Helena, you are not helping me" makin galak Helena ketawa.
"Aku just nak buat kau ketawa aja. Seems like my joke is lame" akhirnya aku tergelak juga. Helena hanya sengih. Apalah dia ni.
"Finally you smiling. Oh satu lagi, aku nampak Ishraf Mateen tadi, bila dia datang Malaysia? Pastu aku tengok dia sibuk ekori Adele" Helena menggosok dagunga tanda berfikir.
"Iraf tu dah lama berkampung dekat sini Helena. Aku rasa Iraf bakal buat hari Adele yang sememangnya in hell become even worse" Helena just chuckles.
YOU ARE READING
The Mischievous
Teen FictionThe Mischievous Nur Adila Dania, Aryana Farha , Ameena Imni, Alice Ilyana Raisha, Airin Adriana dan Asya Zalikha, sahabat baik yang berkawan sejak di bangku sekolah. Persahabatan mereka amatlah akrab sehingga menginjak ke alam dewasa. Conflict mul...