RIN POV
Makan malam bersama keluarga Luke semalam benar-benar menyeronokkan. I did enjoying my self last night.
Pagi itu aku bersiap dengan penuh releks. Well, aku tak ada appointment hari ni. So tak perlu rushing sangat. Best jadi doktor haiwan cause I'm not that busy. Kalau Ary tu memang hari-hari ada pesakit. Nasib baik lah kami ni pilih doktor bahagian macam ni.
Pintu bilik aku diketuk. "Masuk lah. Pintu tak kunci" aku melaung. Tudung bawal chiffon berwarna mint green aku betulkan.
"Rin, busy tak? " Adele yang masih berbaju tidur duduk di atas katilku.
"Tak. Kenapa? " untuk sentuhan terakhir, aku sapu lipbam perisa strawberry pada bibir. Tak nak bagi bibir kering sangat.
"Aku sebenarnya nak minta tolong kau. Boleh tak Rin? Bukan selalu" aku menggosok dagu. Acah-acah sedang berfikir.
"Boleh . Tolong apa? " aku berpaling memandang Adele.
"Tolong gagalkan calon pilihan ibu kali ni. Aku tak ada sebab untuk tolak dia. Plus, dia anak kawan baik ibu. Tolong aku eh" aku pandang Adele lama.
"Habis kenapa kau nak tolak calon Kali ni kalau kau sendiri tak ada sebab nak tolak dia? " Adele mengeluh lemah.
"Rin, seriously, dia tu aku dah anggap macam adik aku sendiri tau. Dari zaman sekolah duduk panggil 'kak' tak ke pelik kalau tiba-tiba kena kahwin" penerangan Adele sudah cukup untuk fahamkan aku.
"I know who are you talking about. Okay lah kalau macam tu" Adele terus peluk aku..
"Thanks Rin" aku menepuk belakang badan Adele lembut.
"Welcome. Kau okay tak ni Adele? " bimbang pula aku tengok.
"Not really. Rin, bila laa semua ni akan berakhir. Aku dah penat Rin " Adele meluahkan rasa hatinya. Aku setia mendengar.
"It will end soon. Trust me. By the end of this year you will find the one. As for now, kau hanya perlu berdoa okay. Dah kau pergi mandi. Aiden dah bangun? " dia menggelengkan kepala.
"Belum. Penat sangat lah tu. Semalam Aiden seronok main ice skating dengan Arasy. Balik tu terus tidur" Adele berkata. Bibir tak lekang dengan senyuman.
"Semalam kau keluar dengan Arasy tu la? Wah. Ini dah bagus. Cepat juga korang jadi rapat kan" aku smirk.
"Aku cepat rapat tu sebab Arasy macam serasi dengan aku. Kena dengan jiwa aku. He's cool melayan Aiden. Maybe sebab tu la kami boleh berkawan. Jangan nak fikir pelik-pelik la" Adele dah warning aku awal-awal. Aku gelak. Macam tahu-tahu aja.
"Tak lah. Saja aja. Bagus lah kalau kau jadi kawan dia. Nanti kau nak berurusan business dengan dia. Lagi senang kalau kau dah serasi kan" Adele angguk.
"Yup. Aku pergi mandi dulu Rin. Nanti I tell you what you should do" aku angguk tanda faham. Selepas itu Adele kembali ke biliknya. Aku bergerak ke dapur untuk sediakan breakfast.
Simple aja breakfast yang aku buat. Mushroom soup with toast. And then aku buat homemade pizza. Boleh lah untuk alas perut.
"Okay great breakfast for today. But sadly I'm in rush. Got to go Rin" Imni hirup sesudu sup dan grab the toast sebelum dia berlalu keluar.
Nampaknya Imni betul-betul sibuk. No kidding. Aku dah jarang nampak dia dekat rumah. Bersembang jauh sama sekali. Tak sangka aku seorang Chef dan pemilik restaurant terkenal boleh jadi sesibuk doktor pakar bedah.
"Aku rasa aku dengar suara Imni tadi, mana dia? " Ary yang baru muncul menyoal aku kemudian dia duduk di atas bangku kitchen island.
"Dah pergi kerja. Dia drive thru aja" balasan aku mengundang tawa Aryana Farha.
YOU ARE READING
The Mischievous
Teen FictionThe Mischievous Nur Adila Dania, Aryana Farha , Ameena Imni, Alice Ilyana Raisha, Airin Adriana dan Asya Zalikha, sahabat baik yang berkawan sejak di bangku sekolah. Persahabatan mereka amatlah akrab sehingga menginjak ke alam dewasa. Conflict mul...