ISHRAF MATEEN POV
Aku termenung lama. Suasana kota raya Yang penuh sibuk diperhati penuh bosan. Serious aku rasa macam muak gila bila tengok kesibukan kota. Kepala yang semakin sakit diurut perlahan.
Keadaan aku sekarang ni boleh dikatakan agak teruk. Teruk sangat. I'm miserable. Rambut tak terurus. Talk leher dilonggorkan akibat terlampau rimas. Tab diatas meja dipandang sepi.
Fikiran tiba-tiba sahaja melayang teringatkan si kekasih hati Yang jauh nun di Tanah Air tercinta. Mengingati telatah gadis itu sudah cukup membuatkan aku tersenyum sendiri. Ada aja akalnya nak kenakan aku. Haih..
Sedikit sebanyak selepas bersembang dengan Ameena Imni, hati Yang gundah gulana ini menjadi tenang sedikit. Entah kenapa, dengar dia ketawa sahaja aku sudah bahagia.
Ya Allah... Berdosakah aku kerana telah menipu gadis itu? Tapi sesungguhnya aku tidak bersalah Dan tiada niat untuk menipu gadis itu. Aku tersepit dalam pincang masalah yang sememangnya bagai menjerut leher sendiri.
Ketukan pada pintu menyentakkan lamunanku. Wajah PA Ku menyapa pandangan.
"Mr Mateen. Quelqu'un veut te voir (someone are coming to see you) " Wajah Leo dipandang dengan wajah berkerut.
"Qui? (Siapa?) " aku menjongket kening.
"il a dit qu'il est ton ami monsieur, Mr Emris (he said that he is your friend Sir, Mr Emris) " makin bertambah kerutan di dahi aku. Asal pulak mamat tu datang bertandang ke mari?
"Ask them to come in" aku mengarah. Leo tunduk akur. Tidak Lama selepas itu, Emris masuk. Tetapi dia tidak berseorangan kerana Umar dan Qayz setia disampingnya.
"Yow man. What's up! "Umar terus buat bro hug.
"Weh! What a suprise. Korang buat apa dekat sini? Jemput duduk tho" kami duduk di penjuru pejabat Yang khusus untuk tetamu.
"Hahaha.. Kami saja aja datang singgah. Kebetulan ada business trip dekat Paris. Kami bertandang lah nak datang melawat" sempoi Umar menjawab.
Umar, Qayz, Dan Emris ni kawan baik Adila Dania. Hubungan kami menjaadi rapat disebabkan oleh urusan business. Kami ada buat beberapa mega project bersama. And sometimes kami berjumpa bila ada gathering atau reunion.
"Ouh. Asal tak cakap awal-awal nak datang. Boleh aku bentang red carpet" mereka bertiga hanya ketawa bersahaja.
"Saja datang nak menyusahkan kau. " Emris tersengih. Bengong.
"Weh Iraf, kau ada masalah ke? Asal nampak kusut aja ni? " Qayz yang sememangnya pakar peneliti terhebat abad ini sudah mula membuka suara. Aku keras ditempat aku duduk.
"Aku... Okay" perlahan sahaja suara aku menjawab.
"Okay apa macam ni? Iraf, kita kawan dah Lama tau. Kalau ada masalah kau share ajalah" aku diam. Tiada tanda-tanda untuk membuka cerita.
"Kalau kau tak nak buka cerita, biar aku Yang buka cerita. Iraf, aku nak kau jujur Dan ceritakan benda betul. Apa semua ni? " Emris meletakkan senaskah surat khabar tempatan dihadapanku.
Membaca tajuk pada Dada akhbar itu sudah cukup untuk membuatkan aku gementar. Wajah Emris bertukar serious. Umar dengan wajah penuh tanda tanya manakala Qayz cool seperti biasa.
"Aku tak tahu nak cerita macam mana. Tapi semua Yang korang baca ni adalah dusta. Percayalah cakap aku" penuh bersungguh aku berkata.
"Kalau dusta kenapa sampai keluar artikal macam ni? Iraf, kau sedar tak apa yang kau dah buat ni? Did Imni know about this thing? " aku mengeluh. Kepala digeleng tanda tidak tahu.
YOU ARE READING
The Mischievous
Teen FictionThe Mischievous Nur Adila Dania, Aryana Farha , Ameena Imni, Alice Ilyana Raisha, Airin Adriana dan Asya Zalikha, sahabat baik yang berkawan sejak di bangku sekolah. Persahabatan mereka amatlah akrab sehingga menginjak ke alam dewasa. Conflict mul...