Bab 42

1.7K 57 9
                                    

Zill POV

"Take care babe" aku melambai ke arah 6 gadis yang ingin masuk ke balai pelepasan. Mereka tersenyum sebelum membalas lambaianku.

"Let's go home Zill. It's pretty late now" Zack menepuk bahuku.

"Oh okay" aku dan Zack baru sahaja menghantar Adele, Imni, Ily, Likha, Ary dan Rin ke airport. Mereka bakal berangkat ke Western Australia. Aku bersyukur, at least the girls bersetuju dengan cadangan Naz.

Nasib baik juga Tasya yang bekerja sebagai veterina di salah sebuah zoo di Perth sudi menjadi peneman sepanjang mereka berada di sana. Melopong Tasya dengar cerita yang aku sampaikan.

Sekurang-kurangnya aku berasa sedikit lega. At least semangat diorang dah kembali. They manage to smile and laugh again. Itu sudah cukup bagi kami semua.

Kerja-kerja di pejabat alhamdulillah di handle baik oleh aku akan Atai. Aku tak kisah. Aku mengaku walaupun agak susah kerana Adele dan Likha tiada. Tetapi aku cuba untuk menolong apa yang patut.

Sebenarnya aku amat terhutang budi dengan kebaikkan Adele. Tak sangka dengan pertolongan tidak seberapa aku pada suatu ketika dahulu membawa kepada sebuah jalinan persahabatan.

Aku hanya lah seorang budak lelaki biasa. Berasal daripada negara jelapang padi. Mak ayah hanya lah petani. Aku melanjutkan pelajaran ke luar negara disebabkan biasiswa yang aku peroleh. Itu pun cukup makan aja.

Tetapi Adila Dania banyak membantu aku. Dia selalu tolong aku. Hell, she even send money to my family back home. Aku sangat bertuah kerana Allah kirimkan seorang gadis yang baik dan pemurah sebagai sahabat.

Sebab itu lah lepas aku habis belajar aku terus minta kerja di resort Adele. Aku nak balas balik jasa Adele walaupun tidak seberapa sebenarnya. Dan disaat Adele jatuh, aku sebagai kawan baik wajib menolong.

Orang baik memang disenangi ramai. Mereka berenam bertuah kerana ada kawan yang baik-baik. Butik Ily dijaga oleh Helena untuk sementara waktu. Restaurant Imni pula diuruskan oleh pekerja-pekerjanya dengan baik tanpa ada masalah. Jason, dengan rela hati mengendalikan Klinik Ary and lastly klinik Rin dijaga oleh pekerjanya yang dipercayai.

Selepas perjumpaan kami secara tidak dirancang dirumah aku dan Atai, apa yang dapat disimpulkan ialah mereka semua salah faham. Seriously, aku gelak sorang-sorang. Dengan pengakuan Arasy, aku rasa macam nak gelak guling-guling. Diorang ni kelakar sebenarnya.

"Hah! Dah kenapa kau senyum sorang-sorang ni?" Haq tolak pipi aku. Nasib baik aku tak jatuh daripada kerusi.

"Ish.. suka hati aku lah. Kau sibuk kenapa?!" Aku menepis tangan Haq.

"Hahaha.. aku dah lama tak kacau kau. Macam dulu-dulu" kemudian Haq peluk lengan aku. Cepat-cepat aku tolak kepala Haq. Lelaki itu ketawa.

"Eee.. geli lah. Nak jadi LGBT jangan dekat sini" Haq sengih.

"Eh korang kalau nak gaduh jangan dekat sini boleh tak" Nazhan jeling aku dan Haq. Terus kejung kami berdua.

"Kau moody sangat ni kenapa?" Aku jongket kening. Kopi dihirup perlahan.

"Zill, macam mana kau boleh lepaskan lelaki tu? He make her crying" Naz face become dark. Seriously this guy have an anger problems.

"Haah Zill.. kau ni lembut hati sangat lah" Haq tolak aku. Aku mengeluh perlahan.

"Chill lah. Aku rasa korang kena join kelas yoga. Barulah masalah marah kau dapat diselesaikan" Naz dan Haq tunjuk penumbuk.

"Zill.. tak kelakar okay" aku garu kepala.

The MischievousWhere stories live. Discover now