RIEL POV
Aku pandang skrin phone yang sudah kembali hitam. Keluhan dilepaskan. Tadi aku dapat call from kawan aku, Afif. Dia ajak aku lepak. Tapi mood aku dah jatuh gaung. Nak melepak pun tak bermakna. Nanti jasad aja ada dekat sana. Roh entah terbang ke mana.
Aku mengeluh. Kenapa lah nasib aku ni malang sangat. Aku tengah gusar pasal Aryana Farha. Ya Allah... it's hard to understand that girl.
Aku sebenarnya gaduh dengan Ary. Baru berbaik dah gaduh balik. Macam aku tak kenal Ary tu macam mana. Hati dia keras macam batu. Haih... rungsing
*flashback*
Aku membetulkan tali leher yang elok tersarung. Aku sedang menunggu Ary di hadapan pintu masuk mall. Well maybe this going to be my first real date with her.
Aku bersiul perlahan. Jam dikerling sekilas. Lambat nya Ary. Dah lah cuaca hari ni agak panas.
Sewaktu aku sedang menunggu Ary penuh sabar, tiba-tiba seorang perempuan terjatuh betul-betul dihadapan aku. Terkejut aku dibuatnya.
Barang-barang yang dibawa habis berselerak di atas lantai. Aku ni bukan lah seorang yang mesra perempuan. Tetapi melihat wanita itu mengalami kesukaran, aku rasa bersalah pula.
Rasa kejam sebab I justwatch her fall. Orang sekeliling mula memandang. Aku mengeluh kecil sebelum tunduk membantu mengutip file-file yang berselerak.
" Terima kasih banyak-banyak Encik. Saya terhutang budi dengan Encik" wanita itu mula berterima kasih. Aku gosok belakang leher. Awkward.
"Sama-sama. Small matter aja" aku membalas. Wanita itu senyum lebar. I'm not trying to be rude, so I smile back.
"Syaifuddin Zefriel!" Aku berpaling memandang si gerangan pemanggil. Makin lebar senyuman ku. Wajah Ary yang tegang membuatkan aku sedikit pelik. What's wrong with her? Gumamku sendiri.
" My girlfriend is here" aku memberitahu wanita ber skirt pendek itu.
" ouh ye ke? Until we meet again" aku smile awkwardly. Wanita itu kemudiannya menapak masuk ke dalam mall.
"Lamanya kau. Dah penat aku tunggu kau" aku merungut. Saja nak buat Ary rasa annoying.
"Patut nya aku tak payah datang langsung. Baru aku tak kacau kau ngorat perempuan lain!" Tempelik Aryana tiba-tiba. Dahi aku berkerut.
"Ngorat apa pula ni?" Tanya ku sedikit pelik
"Kau ingat aku tak nampak ke kau flitering dengan perempuan tadi tu" tuduh Ary melulu.
"Kau dah salah faham ni Ary. Aku tolong perempuan tu tadi. Dia jatuh" aku memberi penerangan.
"Riel... aku bukan someone who give second opportunity. Yet you choose to betray me!" Makin lah aku tak faham berganda.
"Ary bukan. Kau kena percayakan aku. I'm doing my best to get you back. Please" aku cuba mendekati gadis itu. Cepat sahaja dia mengundur. Matanya mula berkaca.
Aryana mula mengungkit kisah lama. Damn. What's wrong with this woman. Ya Allah...
"I think we are not mean to be" aku laju geleng kepala.
"No. Kau tak bagi aku peluang lagi. Macam mana kau tahu kita ni tak ada jodoh. Aryana... emosi kau tak stabil sekarang ni. I... I really like you" aku cuba merendahkan ego aku. Seems like I learn from mistake.
"Macam ni lah. You should think, betul ke kau suka kan aku. Buat masa sekarang aku tak nak jumpa kau. Bye Riel" dengan itu Aryana Farha berlalu pergi. Aku terkebil- kebil.
*end falshback*
Sebab tu lah sekarang ni aku sedang mundar mandir di hadapan klinik Aryana Farha. Aku takkan buat kesilapan yang sama macam dulu.
YOU ARE READING
The Mischievous
Teen FictionThe Mischievous Nur Adila Dania, Aryana Farha , Ameena Imni, Alice Ilyana Raisha, Airin Adriana dan Asya Zalikha, sahabat baik yang berkawan sejak di bangku sekolah. Persahabatan mereka amatlah akrab sehingga menginjak ke alam dewasa. Conflict mul...