Bab 27

1.6K 58 5
                                    

ADELE POV

Sudah 3 hari majlis pertunangan Airin Adriana dan Iskandar Luqman berlangsung. Dan sudah 3 hari juga aku sakit kepala.

Walaupun I'm not really in a good state, but I'm still happy to the both of them. Sekarang ni kami sedang menghitung hari untuk majlis pernikahan mereka.
Sumpah aku excited. Walaupun masa diorang tunang hari tu aku mengantuk as hell, tapi aku gagahkan juga diri untuk buka mata luas-luas. Aku try untuk lawan syndrome sleeping beauty aku. And I did a good job.

Aku pandang macbook yang ada depan mata ni pun dah ada dua. Tak boleh jadi ni. Aku tekan intercom "Tia" aku menyeru PA aku.

"Yes boss" Tia Adira menyahut tidak lama selepas itu.

"Can you bring me a glass of water and also a Panadol" aku berkata sebelum terdiam menunggu kata balas Tia.

"Orait boss. Will be there in a minute" aku tersenyum. Selepas itu suara Tia hilang dari pandangan.

Sementara tunggu Tia bawa ubat, aku rehatkan kepala yang berdenyut-dengut di atas meja. Lengan kanan menjadi bantal. Mata dipejamkan buat seketika.

Ketukan pada pintu membuatkan aku sedikit terganggu. Serius aku tak berdaya. Lepas ni kena jumpa client pula. Keluhan dilepaskan.

"Adele, are you okay?" Suara tu bukan suara Tia. Aku tahu suara Likha. Jadi aku tak angkat pun kepala.

"Adele, kau okay tak ni?" Kali ini suara lain pula bertanya. Confirm Zill Amsyar. Diorang buat apa dekat sini?

"Adele, kami ada bawakan kau Panadol and air ni" kali ni suara Atai yang menyapa. Diorang ni nak buat meeting dalam bilik aku ke apa?

Akhirnya aku angkat kepala. Likha dan Zill kini sudah duduk dihadapanku. Manakala Atai berada di sebelah aku. Di tangannya terdapat segelas air dan juga panadol. Lelaki itu pantas meletakkan air dan panadol dihadapanku.

"Shit! Adele you look like hell" itu perkara pertama yang Likha kata selepas tengok muka Aku.

"Yeah I know. Sebab tu aku minta Panadol" perlahan aku jawab. Sumpah aku tak ada tenaga.

"Stop. Sebelum makan ubat, kau dah makan ke belum?" Zill menahan.

"Sandwich Subway, a glass of water pagi tadi. So yes I already eat" aku menjawab perlahan. Air yang dibawa disisip perlahan.

Mereka semua diam memandang aku. Aku mengeluh. Seriously?

"Dah kenapa korang pandang aku? Pergi sambung buat kerja sana" aku menghalau mereka semua. Zill, Likha dan Atai memandang aku penuh concern.

"Adele, bila Likha cakap kau look like hell, she's not kidding. Aku rasa kau sakit lah" aku rasa nak hempuk aja kepala Atai dengan macbook ni.

"Congrats Einstein. Tai, kalau aku tak sakit aku tak minta ubat tau" sumpah aku dah give up dengan kawan aku yang blur ni.

"Tak maksud aku kau really sick. Betul tak Likha, Zill?" Yang depan aku ni laju aja angguk.

"I'll bring you some bread" Zill bangun dan menghilang ke pantry. Aku garu kepala. Kali ni Likha bangun mendekati aku. Dah kenapa pula minah ni?

Likha pantas meletakkan tangan pada dahiku. Berkerut seribu dahi Likha.

"Shit! You're burning. Adele! Kau demam ni. Panas pula tu" aku menepis lembut tangan Likha.

"Mana adalah. Kau yang overreacting sangat" aku bersandar malas pada kerusi.

"Adila Dania, aku kawan kau. Aku tahulah bila kau sakit macam mana" Likha sudah memarahi aku. Aku mengeluh.

The MischievousWhere stories live. Discover now