Bab 31

1.2K 51 1
                                    

LIKHA POV

Aku hari ni amat busy. Sekarang baru aku rasa betapa susahnya bila Adele tak ada. Selama ni, kalau aku nak refer apa-apa, aku akan cari dia. Bila dia cuti ni, I need to do everything all by myself. Itu baru cuti sebulan. Kalau selama-lamanya? Aku rasa boleh tutup resort ni.

"Likha, jom makan" Atai menjengah ke bilik pejabatku. Dah lunch? Sekejap sahaha masa berlalu. Lelaki itu menjongket kening.

"Kau makan aja lah. Aku nak siapkan report ni sikit" aku membalas.

"Jangan lah macam ni Likha. Dulu kau bebelkan Adele sebab selalu skip makan. Ni kau pula. Apalah" Atai sudah bercekak pinggang.

"Nanti lah. Weh Tai, kau ada jumpa Adele tak? Cakap dengan dia pasal the Gonzalez proposal? " Atai menggelengkan kepala.

"Setahu aku, bukan aku Yang patut bagi tahu dia. It should be you and Zill. Aku ni setakat penasihat aja" aku terdiam.

"Okay. Kita lunch. Call Zill to join us. And I'll call Adele and we'll discuss later" Atai angguk.

"Orait boss. Btw, big boss kita ni since bercuti, dah Lama aku tak nampak batang hidung. Dia buat apa eh? " aku sengih.

"Blind date. Aku tabik lah dengan ibu sebab dapat buat Adele ikut apa Yang ibu suruh"Atai gelak.

"Nampaknya merasa juga nasi minyak Cik CEO kan" aku jongket bahu.

"Entah lah. Cause she been rejecting all those guy. Aku sendiri tak pasti apa yang dia cari" Aku sudah mula memasukkan phone Dan purse ke dalam slim bag berjenama Gucci.

"Mengata Adele, kau tu pun sama aja. Calon pun tak ada. Ibu tu bimbangkan Adele sebab dia gila kerja. Kalau tak memaksa, boleh jadi dia kahwin umur 40 tau. So kau expect kita dapat anak buah umur berapa? She's insane you know" aku ketawa.

"Tai, kalau Adele dengar, laa ni jugak dia halau kau balik Selangor" Atai sengih.

"Okay-okay. Dah jom. Nanti aku Ade meeting dengan Leo Gonzalez. Kau tunggu aku dekat lif. Aku nak heret Zill makan. " aku angguk. Kami berpecah.

Tak sampai 5 minit, Atai muncul bersama Zill.

"Let's go babe" kami hari ni tukar angin. Kami makan di gerai tepi pantai Yang diusahakan oleh peniaga tempatan. Kalau duduk Terengganu, say jumpa gerai jual makanan celup tepung. Sedap.

Adele join kami 10 minit selepas itu. Dan dia datang dengan muka Yang baru bangun tidur. Aku tepuk dahi.

"Kau baru bangun ke? " Adele angguk.

"Kau buat apa semalam sampai lewat bangun ni? " Adele sengih. Mata kuyunya digosok.

"Aku tengok bola semalam dengan Naqi. Real Madrid vs Bayern. Lepas subuh baru aku tidur" kami menggelengkan kepala.

"Tak padan dengan perempuan" comment Atai.

"Aku tahu lah kau jealous Tai. Kesian orang kena pergi kerja" mengekek Adele ketawa. Aku pula Yang bengang.

"Untung lah dapat cuti bergaji. Kami kuli ni mana boleh. Nanti silap hari bulan kena potong gaji" aku mengangguk menyetujui Zill.

"Eleh... Korang tu kira bertuah tau sebab kerja dengan kawan. Tempat lain seminggu sebelum nak cuti kena submit surat, tapi korang suka hati mak nenek aja mintak cuti sehari sebelum" Adele masuk mood membebel.

"Fine-fine. Saja aja nak bergurau" kami makan sambil berbincang pasal proposal the Gonzalez. They truly insane. Adele memang gembira sangat. Mana tak nya, Syarikat penerbangan The Gonzalez ingin bekerjasama dengan resort kami. Untung weh.

The MischievousWhere stories live. Discover now