Bab 36

1.2K 47 4
                                    

IMNI'S POV

Mata fokus memandang skrin MacBook di atas meja. Segala data-data yang die-mail oleh pekerja aku diteliti dengan rapi. Aku tidak mahu ada sebarang kesalahan.

Aku baru aja sampai Singapore Hari ni. Dah tak sempat nak rest, aku terus menghadap kerja. Esok or lusa aku balik Malaysia. Aku dengar cerita budak-budak tu nak buat BBQ. Hmm.. Jealous juga lah sebab aku tak Ada. But it's okay.

Dah tiba masanya untuk aku rasa kesibukkan hidup. Sekarang aku faham perasaan Adele. Perasaan dimana you are so eager to build your career. Hanya Allah aja yang tahu perasaan bila dapat bina sesuatu yang boleh buat orang gembira.

"Cik Imni, dah lunch ni" Zahirah, one of my employees menegur. Aku kerling ke arah jam yang elok tergantung di dinding.

"Haah lah. Leka sangat buat kerja sampai tak perasan masa dah berlalu. Kalau macam tu jom kita pergi makan dulu. And then baru kita sambug kerja" Zahira mengangguk tanda setuju.

"okay Cik Imni, nak ajak Nuh lunch sekali dengan kita tak? " aku mula mengemas kertas-kertas yang berselerak di atas meja.

"Boleh juga. Lagi ramai lagi meriah. Awak pergi panggilkan Nuh biar saya kemaskan semua ni dulu. Meet me at the elevator " Zahirah mengangguk. Selpas semua barang dikemaskan aku menapak menuju Ke elevator. Tak sampai seminit, Zahirah Dan Nuh muncul.

"Sorry Cik Imni kami lambat" Nuh memohon maaf dengan sopan. Aku hanya senyum.

"It's okay saya baru sampai sini" kami bertiga mula bergerak menuju Ke The Asian, sebuah restaurant halal di Singapore. Juadah paling special dekat sini of course the Chinese food.

Aku teringin nak rasa Dim Sum yang menjadi tumpuan pelancong. Sambil menunggu kami bertiga berbual-bual. Nuh ni manager The Magnificent cawangan Singapore. I put all of my trust to Nuh and Zahirah.

"Cik Imni, saya rasa kita kena create suasana lepaking dalam restaurant kita nanti. Mungkin kita boleh wujudkan cafe section yang hanya hidangkan coffee and desert so pengunjung boleh datang and lepaking" idea yang dilontarkan Nuh membuatkan aku terangguk-angguk.

"Good idea Nuh. Nanti awak boleh masukkan dalam our planning file. And I will appreciate if you create new menu to attract customers" Zahirah dan Nuh laju mencatat memo di dalam tablet masing-masing.

Hidangan kami sampai tidak lama selepas itu. Makanan nya semua lazat. Memang tidaj dapat disangkal lagi bahawa makanan di sini amat menyelerakan. Marvellous. Sewaktu sedang makan, kami didatangi seorang lelaki lengkap berkot hitam.

"Hello. Good Afternoon, I'm sorry if I interpret your lunch" perhatian kami bertiga tertacap kepada lelaki berambut dark red Dan kelihatan agak 'sotong' itu.

"Well Hello. Nah it's okay. What can I do for? " sopan aku bertanya.

"My name is Mark Zuccini" aku menahan tawa daripada terhambur. The heck... Dah macam Zucchini aja.

"I am the organizer of Asian Charity Fashion Show, you are Ameena Imni, the famous chef all over this Asian right? " aku sudah tergelak halus. Cuba untuk menutup rasa malu itu.

"Yes I am Ameena Imni. But not really the famous chef. I'm just an ordinary chef" aku ingat pesanan Ustazah aku dahulu... Bila kita dekat atas jangan terlampau riak dan takbur. Kifarah itu pasti.

"You are so humble. Actually I want to invite you to our charity. This fashion charity actually to help the orphan all over the Asia. It will be so honour if you could join our event Miss Imni" sounds great. Aku mula bergiat dalam charity event ni baru lagi. Semua ni aku belajar daripada Adele. Adele tu memang suka charity event. She said.. It feel good to help people.

The MischievousWhere stories live. Discover now