IMNI POV
Aku merenung Eiffel Tower yang tersergam indah di hadapan mata. Aku tersenyum. Dulu aku datang sini dengan sahabat aku. Tapi sekarang aku datang berseorangan.
Sungguh tak sangka daripada sebuah mimpi untuk menetap di kota cinta ini, mimpi aku jadi kenyataan. Pejam celik pejam celik dah hampir 2 bulan aku menetap di Paris.
"Imni! Oh God! I though you are lost!" Terkejut aku mendengar sergahan suara lembut mendayu-dayu di belakang ku. Aku sengih tidak bersalah.
"Sorry cause I make you worried" gadis cantik itu terus mengambil tempat disebelahku.
"Don't be sorry Imni. Oh btw, I want to ask you something" tumpuan aku kini bukan lagi kepada monument terkenal di kota ini tetapi sebaliknya gadis berambut brunet dan bermata sea green.
"What is it?" Aku jongket kening.
"Why do you love sitting at this bench every evening and spend 10 minutes only to stare at the Eiffel tower?" Aku tersenyum nipis.
"Maybe because I have a sweet memories here" gadis itu mengangguk kecil.
"Chelsea, let's go home" aku menarik lengan Chelsea Froy untuk pulang.
"Fine. Before that we should visit Ethan or else he will be mad at us" aku ketawa kecil.
"Okay my dear Chelsea. We should keep moving now" kami santai menuju ke sebuah kedai pastrie halal milik kawan kami. Lelaki berbangsa perancis yang amat ramah dan baik itu sudah diangkat sebagai BFF kami berdua. Walaupun sedikit 'sotong' but I'm use to it.
"Bonjour Ethan!" Chelsea melaung sebaik sahaja masuk ke kedai pastrie terkenal ini.
"Don't need to shout you crazy bunny" Ethan muncul membawa sedulang cheese tart.
"What did you call me?" Chelsea sudah bercekak pinggang.
"Crazy bunny. Hey Imni. Do you wanna taste this?" Tumpuan kini terarah kepadaku. Chelsea memukul bahu Ethan.
"Ouch! Don't need to be violent women" aku menggelengkan kepala. Suka sangat bergaduh.
"Stop it guys! Ethan, Chelsea I think I want to go to London next week" aku sudah berfikir untuk melawat Adele.
"Really? Are you going to visit someone?" Aku angguk.
"Yup. I want to visit my bestfriend that happen to be living there. Are you guys coming with me?" Aku tak kisah sekiranya mereka berdua ingin mengikuti aku.
"Nah I'm good" Ethan meletakkan sepinggan cheese tart dihadapan aku dan Chelsea.
"What about you Chels?" Aku jongket kening.
"Sorry dear Imni.. I already have a plan next week" aku mengangguk faham.
"It's okay. Maybe tomorrow I'm going to buy the tickets" kami berbual seketika sebelum aku membuat keputusan untuk pulang ke rumah menyiapkan beberapa assignment.
Sewaktu aku sedang menyiapkan kerja, macbook aku berkelip-kelip menandakan ada skype masuk. Melihat nama pemanggil aku tersengih.
"Adeleeeee!!!! How I mish youuu!" Tanpa salam aku terus menyergah sebaik sahaja wajah yang sudah sebati dalam hidup aku.
"Ya Allah... Kau ni bukan nak bagi salam ke apa. Terus sergah. Assalamualaikum!" Aku ketawa mendengar bebelan kecil Adila Dania. I miss when she's nagging like mak nenek.
"Waalaikumusalam... Sorry laa aku excited sangat dapat panggilan daripada kau. So what's up? Anything new?" Adele menunjukkan wajah bosan.
"Well nothing pun. Imni, tak suka lah. Dah dua bulan dekat sini aku tak ada seorang pun kawan perempuan. Stress lah. Mereput aku dengan lelaki-lelaki tu semua" melihat wajah sugul Adele membuatkan aku makin galak ketawa.
YOU ARE READING
The Mischievous
Teen FictionThe Mischievous Nur Adila Dania, Aryana Farha , Ameena Imni, Alice Ilyana Raisha, Airin Adriana dan Asya Zalikha, sahabat baik yang berkawan sejak di bangku sekolah. Persahabatan mereka amatlah akrab sehingga menginjak ke alam dewasa. Conflict mul...