Bab 26

1.5K 61 1
                                    

RIN POV

"Aryana Farha!!! Lambat lagi ke??"aku mengetuk pintu bilik persalinan yang berada di dalam butik Ily.

"Sabar boleh tak? Tak menyempat" Ary melaung. Aku menggaru pipi yang tidak gatal.

"Airin, boleh bersabar tak? Tak lari gunung dikejar" Adele yang sedang membelek catalog penuh santai menegur aku yang sudah resah.

"Ary tu! Kan dah suruh beli awal-awal baju. Ini tinggal dua hari baru dia nak beli!" Aku dah frust habis dengan Aryana Farha. Aku tahulah dia sibuk nak mati, tapi at least curi lah masa sikit untuk majlis aku nanti.

"Rin, kenapa kau ikut kami kalau kau merungut? Kalau aku tahu aku tinggal aja kau dekat rumah" Imni mendegus sedikit geram.

"Aku nak pastikan yang Ary beli baju warna hijau dan bukannya pink!" Aku tak percayakan Ary sepenuhnya. Macam hari tu,aku suruh pakai baju warna hijau, last-last dia pakai baju warna pink.

Ary keluar daripada bilik persalinan. Wajah gadis itu kusut.

"Okay tak baju tu Ary?" Ily menyoal.

"Tak. Senteng. Kenapa kau suka buat baju yang ada satu ni aja. Frust aku. Kan dah kena cari yang lain" Ary mengeluh. Baju yang dia try diserahkan kepada Alis, pekerja butik Ily.

Hari ni, butik Ily tutup sekejap untuk kami. Hah.. Tak ke spesial tu. Terasa macam anak Obama pergi shopping. Tak pun rasa macam anak raja.

"Sebab baju aku limited edition. Tak banyak keluaran. Cuba try yang design lain. Warna hijau mint juga. And I think it will fit you perfectly" Ily serahkan sehelai dress labuh berwarna mint green kepada Ary.

"Fine. If this dress just fine with me, I will grab this one. Seriously Rin, you're making this like a big deal. It just an engagement party after all" Ary sudah membebel kecil. Aku sengih.

"Well, you can't blame me, I'm just so excited" aku menjawab jujur. Siapa tak excited kan bila mimpi jadi kenyataan.

"Kami tahu. But please don't freak out. We will find something nice for Ary by the end of the day. So don't worry Rin" Likha berkata lembut. Mungkin untuk buat aku rasa less nervous.

"Eh Rin, kau jemput siapa lagi datang majlis kau?" Imni bertanya ingin tahu.

"Tak ramai pun. Aku jemput korang satu family, lepastu family aku. Lepastu pihak family Luke and his friends. Tak lupa kepada Zill, Atai and Jason. Kan dah cakap nak buat majlis kecil aja" aku membalas.

Aku tak nak lah buat majlis tunang besar-besar. Simple pun dah cukup untuk aku. Lagipun Rasulullah sendiri pesan yang pertunangan tak perlu dihebohkan. Kalau kahwin lain lah.

"Ouh okay-okay" Imni mengangguk faham.

"Adele, kau tengok apa tu?" Aku jongket kening. Sumpah khusyuk.

"Aku saja usya baju. Ary! Okay tak baju tu?" Setelah lama duduk, Adele akhirnya bangun.

"Kejap. Dah siap" Ary keluar. Badan dipusing ke kanan dan kiri.

"Okay. Not bad. Fit you perfectly" Likha comments.

"Yup. Ily I'll take this one" dan aku mampu menghela nafas lega.
"Lepas ni nak ke mana pula?" Adele menyoal bosan.

"Erm... Kita balik aja lah. Aku dah janji dengan Mama Rin nak tolong masak untuk majlis nanti" Imni pantas mencantas. Sedikit sebanyak aku terharu dengan sahabat-sahabat aku.

Mana taknya, diorang banyak tolong aku dalam menyiap kan semua persiapan ni. Ily orang pertama yang volunteer untuk tolong settle pasal baju and pelamin. Serious aku still tak tengok lagi baju tunang aku.

The MischievousWhere stories live. Discover now