Adegan kelakar yang dibuat Kwang Soo berjaya membuatkan aku ketawa terbahak-bahak seorang diri dalam bilik chalet ni. Sampai terkeluar air mata aku jadinya. Sakit perut oii. Kwang Soo! Asal la kau bodoh sangat? Sah-sah la si Haha tu perbodohkan kau. Kau ikut je kata dia. Aduhai.
Ting!
Tawaku terhenti saat mendengar bunyi loceng pintu bilik aku berbunyi. Aku tekan pause dekat video dan letakkan phone dekat atas katil. Aku mendekati pintu dan tengok melalui cermin kecil. Nak tahu siapa. Terjengket-jengket aku jadinya.
Eh! Siapa tu? Macam perempuan je. Berkerut dahi aku jadinya. Aku masuk balik dan sarungkan tudung. Lepas dah kemas barulah aku buka pintu untuk tahu siapa tetamu yang datang. Lagipun still awal. Baru pukul 9 pagi.
" Hai!"
Aku tak tahu nak gelak ke nak senyum ke nak sedih bila tengok tetamu yang tidak diundang ni. Akhirnya aku hanya mendiamkan diri dengan renungan kosong.
" Kenapa?" Soalku sarkastik. Lantak la dia nak kata apa pun.
" Erm. Jom sarapan dengan I?"
Aku tengok kiri dan kanan. Tak ada sesiapa pun melainkan dia seorang. Dengan senyuman plastiknya aku menggelengkan kepalaku.
" Maaf. Still kenyang. Pergilah ajak Usyair. Sorry. Tak berminat."
Dia nampak terkejut dengan jawapan aku tapi tidak lama bila dia kembali tersenyum.
" Takkan you tak lapar? Jom la. I belanja. Jangan risau."
Aku kepal penumbuk. Boleh tak kalau sekarang ni aku nak tumbuk muka perempuan yang ada depan mata aku ni. Kenapa yang susah sangat nak faham jawapan aku tadi ni? Aku dah kata tak nak tu tak nak la. Huh!
" Maaf. Still kenyang."
Baru aku nak masuk dalam dan tutup pintu semula. Telinga aku dapat mendengar suara lelaki tu. Usyair!
" Kejap Fahmi. I nak ajak adik kawan you ni."
Aku ketap bibir. Zia. Ya. Zia yang mengajak aku makan. Aku tak tahu apa yang merasuk dia sampai sudi jemput aku sarapan bersama mereka. Serius. Aku langsung tak ada mood. Hilang mood holiday aku betul la. Cukuplah apa dah jadi semalam. Sampai aku tak rasa nak keluar bilik langsung. Bercuti dalam bilik ye.
" Maaf Zia. I tak lapar."
Belum sempat aku nak tutup pintu. Si Usyair ni muncul depan mata aku. Sekali gus membuatkan aku terkaku pada tempatku berdiri. Mataku terus tajam memandang ke arah dia yang tiada senyuman itu. Sentiasa beku dan dingin.
" Tak nak makan ke?"
Aku senyum pahit lantas menggelengkan kepalaku. Tak berlengah lagi aku terus tutup pintu dengan debaran kecil. Selepas itu aku tersandar belakang pintu sambil mengurut dadaku perlahan. Dan aku dapat dengar perbualan kecil mereka.
" Kenapa you ajak dia?"
" Salah ke? I nak juga berteman."
" Ke you nak sakitkan hati dia?"
" For what?"
" Yala. Sebab dia tak layan you. Layan I je."
Dush! Tuduhan tu memang betul-betul menyentap tangkai hati aku ni. Sampai macam tu sekali ke mereka fikir? Aku pun satu. Semalam asyik tengok Usyair je. Tapi aku tak boleh nak elak sebab dia turut tengok aku. Mama! Nak balik!
**
" Usyair."
Aku tersentak saat mereka berdua memandang ke arahku. Aku terus berura-ura nak pergi tapi si Zia sempat menghalang.
YOU ARE READING
Dendam Cinta
RandomUsyair Fahmi Ahsan - Seorang lelaki yang penuh misteri. Dipertemukan pula dengan anak kepada majikannya. Seorang yang dingin dan beku tapi berubah menjadi seorang penenang buat Luthfia selepas mengahwininya. Luthfia Nisrina - Seorang wanita yang c...