Part 40

7.5K 156 4
                                    

Hai guys. Wah. Setelah sekian lama baru cik writer ni sambung ye? Hehe. Sorry. Baru ada kesempatan. Busy dengan study. Sorry ye. Ni pun bagi lepas gian stress dengan paper final exam petang tadi. By the way, sorry kalau cerita ni makin boring or makin tak best. Sis dah cuba dan akan cuba perbaiki lagi.

One more thing. Sis nak promote satu story ni dari zatulasyikin : Tak Suka Tak Apa. Korang bacalah. ;) Okay. Let's continue for this story. Enjoy!

Air mataku tak henti-henti mengalir dari tadi. Dari perjalanan balik dari jumpa Yusri sehingga dah sampai depan rumah. Aku asyik nangis je. Sebab aku rasa bersalah, terharu, bersyukur dan berterima kasih sangat-sangat dekat Usyair.

Aku seka air mata bila dah rasa lega. Aku masuk ke dalam rumah. Aku toleh sekilas ke arah kereta Usyair. Dia dah lama balik ke? Or dia memang tak keluar? Aku kerling jam. Dah pukul 6 petang pun. Aku kuatkan semangat dan hati naik ke bilik selepas tutup pintu rumah.

Aku buka pintu bilik dan aku nampak Usyair berdiri di balkoni bilik. Aku ketap bibir. Aku masuk dan tutup pintu. Aku letakkan beg di bawah dan berlalu mendekati Usyair. dan saat ini aku berdiri betul-betul belakang Usyair.

Tak dapat tahan lagi, aku terus peluk dia dari belakang. Serentak itu aku kembali menangis. Dan tiba-tiba dia pusingkan tubuh dia.

" Sayang? Kenapa ni? Hey?"

Dia peluk aku erat. Aku pun sama. Macam tak nak lepas. Aku rasa Usyair la segala-galanya buat aku. Terima kasih abang. Terima kasih banyak-banyak.

" Abang."

" Kenapa ni?"

" Thanks abang. Thanks. Fia terharu dan bersyukur sangat ada abang dalam hidup Fia."

Aku leraikan pelukan dan tengok dia dengan mata yang berkaca-kaca. Ternyata wajah inilah yang berjaya melindungi aku. Berjaya menjadi penyelamat aku sekali gus menjadi orang yang sangat aku cintai. Aku ketap bibir. Terima kasih Ya Allah kerana hadirkan dia dalam hidup aku.

" Kenapa ni?"

" Fia nak minta maaf. Minta ampun banyak-banyak atas apa yang Fia dah buat selama ini. Fia dah banyak susahkan abang sampai tuduh abang buat benda yang abang tak buat pun. Fia betul-betul rasa berdosa pernah tinggalkan abang. Sedangkan abang tak buat semua tu. Malah abang penyelamat Fia. Penyelamat maruah Fia dan abang satu-satunya lelaki yang boleh lembutkan hati Fia. Terima kasih abang. And forgive me."

Air mataku kembali mengalir. Aku nak tunduk tapi dia paut bahuku kuat. Dia ketap bibirnya dengan gelengan.

" Sayang. Kan abang dah kata abang dah lama maafkan sayang. Lagipun sayang tak salah. Sayang just terlalu ikutkan emosi. Abang langsung tak salahkan sayang. Please jangan macam ni. Sayang buat abang serba salah."

Aku seka air mataku pantas. Aku renung mata dia dalam.

" Fia dah tahu semuanya."

Dia tersentak.

" Tahu apa?"

Aku tersenyum hambar. Aku usap kedua-dua pipinya lembut.

" Everything. About us. About me and what happen before this. And thanks abang. Thank you so much. I love you."

Dia tergamam. Aku tersenyum dan aku terus memberikan kucupan pada bibirnya. Aku pejam mata dan merangkul lehernya erat. Bila dah agak lama baru aku lepaskan. Sekali lagi aku nampak dia termangu dengan tindakan aku. Tapi tangannya setia merangkul pinggang aku. Aku tersenyum lagi.

" Sayang..."

" Fia dah tahu abang. Fia tak sangka Fia salah nilai abang selama ini. Fia ingat abang sengaja. Fia ingat abang..."

Dendam CintaWhere stories live. Discover now