Part 34

5.5K 165 7
                                    

Okay Fia. Rileks. Tak sakit pun. Pejam mata. Anggap kau tengah berada tepi pantai dengan suami tercinta. Oh yeah. That's right.

" Sayang. Dah siap."

Aku buka mata dan tengok balutan aku. Dah kemas. Aku tengok Usyair yang sedang mengemas peralatan perubatan untuk cuci luka aku. Aku tersenyum lega. Mujur ada suami yang pandai buat kerja cuci luka ni. insya-Allah lagi seminggu hilanglah ni.

" Sayang okay kan duduk seorang? Abang kena pergi kerja hari ni."

Dia pamerkan riak wajah risau. Aku tersenyum dan menggelengkan kepalaku.

" Fia okay. Jangan risau. Abang pergilah kerja tu."

" Ikutkan hati abang nak ambil cuti lagi."

Aku genggam tangannya erat.

" Jangan. Fia okay. Trust me. Lagipun Fia dah tak rasa sakit pun."

" Betul ni?"

Aku angguk kepala dengan yakin. Barulah dia boleh tarik senyuman. Kepalaku diusap lembut.

" Abang pergi dulu tau. Apa-apa contact abang."

" Okay abang."

Hilang saja kelibat dia dari pintu bilik. Aku kembali baring sambil main phone. Scroll Instagram, Facebook sampailah whatsupp. Oh! So much boring! Apa aku nak buat? Nak buat kerja berat sang suami siap bagi warning. Tak boleh buat apa-apa. Tak sembuh lagi. Oh! Come on! Bukannya teruk sangat dah.

Aku bangun duduk. Tengok sekeliling. Baru teringat tentang baju baby yang aku beli sebelum peristiwa hitam tu. Aku bangun dan ambil beg tanganku yang berada atas meja solek. Bila aku buka aku tersenyum lebar. Mujur baju ni masih ada.

Aku bawa baju tersebut ke atas katil. Kemudian aku cari pula baju mengandung yang dihadiahkan Usyair sebulan yang lalu. Dulu nak pakai rasa masih tak sesuai dan besar. Bulan ni boleh dah la sebab muat-muat je. Then aku pergi pula almari Usyair. Nak padankan dia dengan baju apa?

Aku tersengih lebar saat ternampak baju tshirt polo berwarna putih itu. Aku ambil dan bawa ke atas katil. Aku susun ikut turutan. Dimulai dengan baju Usyair, baju mengandung aku yang turut berwarna putih serta baju baby berwarna biru.

Aku ambil gambar dan aku mula masukkan ke dalam instagram. Caption? Of course sweet gitu.

InsyaAllah. Keluarga kita akan lengkap tak lama lagi. We will waiting for you sweetheart.

Tak sampai satu minit aku post. Laju saja orang komen dan like. Dan aku tergelak baca komen Syikin.

Woi! Kau suka kan buat sweet kat sini? Jeles aku.

Tak cukup dengan tu. Boleh pula si suami muncul dekat komen aku? Aik? Curi tulang ke?

InsyaAllah. But when you buy that clothe?

Aku tersengih lebar. Kantoi sudah. Biarlah. Tak nak reply. Tunggu dia balik nanti baru aku reply. Kahkah. Aku letakkan phone dekat tepi. Baju yang aku ambil tadi kembali disimpan dekat tempat asal.

Aku gerak semula ke arah katil. Rasa nak tidur. Rasa letih. So aku ambil phone dan letak dekat sisi. Aku usap perutku. Dan makin lama mataku mula layu. Sayang. Mama tidur dulu. Nite.

**

Prank!

Huh! Tersedar aku daripada tidur saat dengar bunyi bising itu. Aku kesat mataku dan tengok jam. Ya Allah. Dah pukul 2 petang. Lamanya aku tidur. Aku ambil phone. Aku tersentak besar. 20 missed call daripada Usyair? Oh My God! Nampak sangat aku tidur tak sedar apa. Tapi tadi tu bunyi apa?

Dendam CintaWhere stories live. Discover now