13. // Louis

1.2K 60 0
                                    

In de ochtend schrik ik wakker van de wekker. Wanneer ik me realiseer dat het de wekker is laat ik me weer terugvallen op het bed. Harry kreunt even geïrriteerd en slaat de wekker uit.

'Goedemorgen Harry.'

'Goedemorgen Lou.' Ik druk een kus op zijn voorhoofd en Harry sluit zijn ogen genietend. Als we uit bed gaan, pak ik mijn telefoon en zie ik dat ik nog een uur heb voor ik naar school moet.

Eenmaal op school begroet ik Liam en Zayn. Ik had ze vanmorgen nog geappt dat ze niet op me hoefden te wachten op het punt waar we normaal gesproken elkaar zien.

'Waarom kom je van die kant, Tommo?' vraagt Liam.

'Ook goedemorgen, Liam. Ik sliep bij een vriend.' Mijn vriendje.

'Of was je bij die chick?' vraagt Zayn lachend.

'Maybe.' zeg ik zogenaamd verlegen en ik kijk grijnzend naar de grond. Zayn en Liam lachen. We lopen samen naar onze kluisjes en zien Will daar staan. Zayn duwt hem zacht opzij om bij zijn kluisje te komen. Alleen Will valt door het kleine duwtje en laat zijn boeken verspreid over de grond vallen. Zayn en Liam lachen, terwijl ik doe alsof ik het niet doorheb.

'Homo.' hoor ik Liam zeggen. Misschien heb ik ze het daarom nog niet verteld. Wat als ze me gaan negeren? Of uitschelden? Dan ben ik dus voor de rest van het jaar alleen, want ik wil ook niet met Will zitten.

'Is er iets, Tommo?' vraagt Liam. Ik zucht. Altijd die vraag met het altijd hetzelfde antwoord.

'Ja.' Liam en Zayn kijken me even aan.

'Wat dan?' vraagt Zayn zacht.

'Gewoon. Het is druk thuis, ik ben op zoek naar een appartement, ik ga op mezelf wonen en ik moet nog allemaal dingen regelen.' Dat is het niet, maar ze geloven het wel.

'Cool! Ga je echt op jezelf wonen?' Ik knik.

'Geef je dan daar je feest?' Ik knik weer.

'Als het voor die tijd lukt.' lach ik. Elke dag zoek ik naar een perfect moment om te zeggen dat ik gay ben. Maar hoe langer ik wacht, hoe moeilijker het lijkt te worden om te vertellen. Als het weer pauze is, wil ik het wel zeggen, maar ik kan ze woorden ervoor niet vinden. Ik krijg een appje van Harry. Gelijk grijns ik, maar als hij vertelt dat hij niet kan vanmiddag, wat ik begrijp, komt er een waterige glimlach op mijn gezicht. Opeens valt het kwartje, nu moet ik naar huis en kan ik niet bij Harry slapen.

'Kan ze niet?' Gelijk doe ik mijn telefoon weg en schud mijn hoofd.

'Maar kunnen jullie vanmiddag?'

'Met jou op date?' lacht Liam. Zayn en ik schieten ook in de lach.

'Nee, chillen.' Liam en Zayn knikken.

'Bij jou?' vraagt Zayn aan mij. Ik schud mijn hoofd. 'Maar we zijn niet zo vaak bij jou.' Ik haal mijn schouders op.

'Als ik op mezelf woon, kan het wel.' Ze knikken.

'Nou, bij mij kan het wel.' zegt Liam.

Na school gingen we dus naar Liams huis, waar we op de bank gingen zitten met een grote zak chips. Gelijk denk ik aan Harry's vriend Niall en grijns ik bij elke hap chips. Zal ik het nu vertellen? Voor heel even overweeg ik het, maar als ik dan hun aandacht wil, begint Liam al met praten over een film. Je durft het niet, denk ik bij mezelf. Je bent zo'n typisch onzeker jongetje die niet eens durft te vertellen hoe hij is. Maar kan zo veel fout gaan, bijvoorbeeld dat de een het wel en de ander het niet accepteert of dat ze me gaan uitschelden en nooit meer willen zien. Of dat ze zeggen dat ze me accepteren maar toch afstandelijk doen. Ik word onderhand gek van mijn gedachten en probeer het uit te stellen.

Kort hoofdstuk, maarja...
Kijk ook op ons account voor andere Larry boeken!

Loveyou,

xIworkinabakery

Issues // Larry Stylinson DUTCHWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu