'Dat je fix hebt!' roept hij en ik gebaar vragend naar achteren. Liam knikt en ik haal mijn schouders op.
'Ze is sexy!' Ik haal mijn schouders op.
'Niet mijn type!' Liam kijkt me overdreven verbaast aan.
'Jawel!' Ik zucht overdreven en roep "okay" naar hem. Wat hij wilt. Ik kijk nog een keer kort achterom. Ze is inderdaad sexy en waarschijnlijk nog lief ook. Ik maak een gebaar naar de jongens of ze nog wat te zuipen willen en ze steken allemaal hun duim op. Ik loop langs de meiden terug naar de bar.
'Hi.' zegt ze terwijl ik langs haar loop. Ze danst half verder met haar ogen nog op mij gefocust.
'Hi.' zeg ik en ik geef haar een knipoog. Dan loop ik verder naar de bar en haal wat voor de jongens. De drank zal me helpen Harry te vergeten. De kleine cupjes worden in een keer achterover geslagen en grijnzend kijken we naar elkaar. Geen van ons heeft keelpijn, het is natuurlijk niet onze eerste. Wanneer ik in het lege cupje kijk, weet ik zeker dat ik Harry nooit zal vergeten. Waarom eigenlijk niet? Het is toch een doodgewone jongen met krullen? Dan wordt mijn blik weer getrokken naar wat er gebeurt achter me, een jongen die het meisje van net probeert te fixen. Hij legt zijn hand in haar nek, schuurt tegen haar aan en knijpt met zijn andere hand in haar kont. Okay..? denk ik bij mezelf. Lekker respect voor haar. Ik zie haar hem aankijken met een uitdagende blik en wurmt zich uit zijn greep. Ze gaat onverstoord verder met dansen en we hebben net voordat ik wegkijk kort oogcontact. Het liefst zou ik nu naar die vent toelopen en hem in z'n gezicht slaan, maar dat zou overdreven zijn. Ze redt zichzelf wel en ze maakt zelf duidelijk wat ze wel en niet wilt. En wat ze wilt, krijgt ze waarschijnlijk ook altijd. Niet in een verwende manier, maar in een manier dat toch elke jongen wel voor haar valt. Elke jongen, behalve ik toch? Ik zie vanuit mijn ooghoeken dat haar vriendin het meisje iets duidelijk probeert te maken. Het meisje schudt haar hoofd en gaat door met dansen.
'Louis!' roept Bradney. 'Kun je nog wat halen?!'
'Ik ben je ober niet!' roep ik lachend terug.
'Ah toe?!' roept Zayn dan. Ik rol overdreven met mijn ogen, zucht en loop dan richting de bar. Ik wacht tot ik aan de beurt ben en bestel dan hetzelfde als net. Het meisje komt naast me op de barkruk zitten.
'Kom je hier vaker?' vraagt ze als ik de drank van de barjongen aanpak. Echt niet dat hij achttien is, denk ik bij mezelf. Maar wel een lekkere kont op zich. Houd op, Louis. Denk maar weer gewoon aan Harry, dat is veiliger. Dan bedenk ik me dat ze me een vraag stelde.
'Oh, ja sorry.' zeg ik. Ik ze grinnikt en ik glimlach. 'Ik ben hier voor het eerst. We gaan meestal naar wat verder die kant op.' Ik maak een gebaar in de richting van wat andere clubs. 'Jij dan?'
'Ik ga hier altijd naartoe.' zegt ze met een grote glimlach. Ik knik. Moet ik nu een gesprek beginnen? Gelukkig voelt ze de stilte aan en praat ze verder. 'Dus dan weet je me volgend weekend te vinden.' Weer knik ik. Ik voel me niet erg spraakzaam, maar ik heb er ook geen behoefte aan.
'Zou ik je nummer mogen?' vraagt ze dan en ik kijk haar even grijnzend aan. Ik wil niet verliefd worden. Harry heeft mijn hart gestolen en niet teruggegeven. Nog niet trouwens. Maybe it's just the matter of time. Een moment van "fuck it" gaat door me heen en ik besluit me wat meer open op te stellen voor een nieuwe liefde.
'Hier.' zeg ik en ik schrijf mijn nummer op het bonnetje van de supermarkt.
JE LEEST
Issues // Larry Stylinson DUTCH
FanfictionLouis Tomlinson heeft niet bepaald de problemen die iedere tiener heeft. Na het verliezen van zijn moeder verloor hij ook zijn zusjes. Voordat zijn moeder stierf vertelde hij aan zijn familie dat hij gay is, iets wat zijn vader niet accepteerde. En...