25. // Louis

980 42 5
                                    


Zacht geef ik hem een kus in zijn nek. Niall zegt ons gedag en vertrekt uit de Starbucks. Aan zijn hand neem ik Harry mee naar mijn appartement waar hij neerploft op de bank. Het blijft stil, tot Harry waterige ogen krijgt en naar zijn laarsjes kijkt. Ik volg zijn ogen en bewonder zijn smaak. Ik had dezelfde shit als waar hij nu in zit, dezelfde stress om familie.

'Ik wil gewoon dat het weer goed komt!' zegt Harry en hij begint te huilen.

'Lieverd...' zeg ik zacht en ik neem hem in mijn armen.

'Ik weet dat jij dit ook had.' fluistert hij als hij rustiger is geworden. 'Maar ik was close. Altijd.' Zijn armen voelen warm om mijn schouders en zijn lichaam kwetsbaarder dan ooit. Ik voel de tranen op mijn shirt en sluit mijn ogen. Elkaar vasthoudend gaan we liggen op de bank en ik voel Harry's lichaam op me. Rustig legt hij zijn hoofd op mijn borst en ik streel zijn haar. Harry zucht even.

'Sorry dat ik zo down ben.' zegt hij hees. Ik schud mijn hoofd en wacht even voor ik antwoord geef.

'Je hoeft geen sorry te zeggen.' Harry sluit zijn ogen.

'Ik voel me zo fucked up.' Ik streel nog een keer over zijn haar en veeg een traan bij hem weg. Abrupt staat hij op en rent hij naar de gang. Verbaast loop ik achter hem aan en volg het geluid naar de wc. Harry hangt over de wc en braakt zijn inhoud er weer uit. Ik maak sussende geluidjes en haal zijn haar uit zijn gezicht wanneer hij nog een keer overgeeft. Wanneer het stopt laat hij zich tegen de muur zakken. Zonder tranen begint hij te huilen en ik laat hem in mijn armen vallen.

'Ik ben zo bang.' zegt hij terwijl zijn stem twee keer overslaat. 'Zo bang... dat het nooit meer goed komt.' Ik knik.

'Ik begrijp het.' Zijn schouders schokken en hij haalt zijn neus een keer op. Harry zucht en staat op, waarmee ik hem help. Langzaam volgt hij me naar mijn bed waar ik hem neerleg. Teder trek ik zijn kleren uit en zie hoe zijn bleke gezicht afstaat van zijn donkere haar. Mijn vingers gaan langzaam strelend over zijn borstkas als ik naast hem onder de lakens kruip. Ik voel aan zijn gloeiend hete voorhoofd dat hij koorts heeft en stap weer uit bed om een koud washandje te pakken.

'I love you, Louis.'

'I love yah too, Harry. No matter what.' Harry zucht genietend voor hij in slaap valt. Met moeite houd ik mijn ogen open wanneer ik naar hem kijk als hij slaapt, tot ik zelf in slaap val.

Geïrriteerd sla ik de volgende ochtend mijn wekker uit en kijk verbaast als ik Harry naast me zie liggen. Dan herinner ik me alles weer, de ruzie die hij had, Niall en toen hij ziek werd. En toen ik naar hem keek toen hij sliep. Zachtjes stap ik uit bed en maak een ontbijt voor ons tweeën waarna ik Harry's ontbijt op tafel zet met een briefje. Op het briefje teken ik mijn mooiste hartje en schrijf dat ik naar school ben. Ik doe mijn ochtendroutine en bewonder mijn haar als ik zie dat ik een echte bad hair day heb. Langzaam sluit ik de voordeur en loop fluitend het gebouw uit. Kan ik Harry wel achterlaten, vraag in mezelf dan af en ik stop met lopen. Hij is ziek en het is best wel sneu. Ik kan me ook ziek melden, bedenk ik dan. Ik besluit dan snel even boodschappen te halen en me dan ziek te melden als ik weer thuis ben.

Louis: Hey guys

Louis: Ik ben ziek vandaag...

Zayn: Serieus

Louis: Wat?

Zayn: Ben je gisteren gewoon in je eentje uitgegaan?

Louis: Hahahah

Louis: Of course not

Liam: Beterschap dan

Liam: Succes met je kater!

Louis: Ik ben niet uitgegaan gisteren!

Grijnzend doe ik mijn telefoon uit en krijg nog een berichtje van Liam met twee lachende smileys. Ik loop de uitgestorven supermarkt in en zie dat er alleen maar medewerkers zijn. En aangezien ik die niet ken, denk ik bij mezelf, kan ik ook niemand tegenkomen. Ik pak wat ik nodig heb voor de komende dagen en reken af. Ik loop de hoek om naar mijn appartement en steek de sleutel in het slot. Met de tas in mijn handen loop ik de trappen op en open ook mijn voordeur. Ik wilde bijna mijn sleutels en tas op de tafel smijten als ik me bedenk dat Harry misschien nog slaapt.

'Louis?' hoor ik een schorre stem zeggen.

'Ja?'

'Gelukkig.' hoor ik Harry mompelen. 'Je bent er weer.'

'Wie dacht je dan dat ik was?' vraag ik grinnikend.

'Weet ik veel. Een van je vrienden.' Ik hang mijn jas op en ga op zoek waar Harry zit.

'Waar zit je?' vraag ik als hij niet in bed ligt.

'Hiero.'

'Waar is hier?' vraag ik lachend.

'Achter je.' Ik schrik me rot als hij me van achteren vast pakt en slaak een gil. Harry lacht.

'Je gilt als een meisje.' Ik lach waterig. Waarom moet ik nou weer aan mijn vader herinnerd worden?! Ik zucht.

'S-sorry Louis!' zegt Harry als hij mijn gezicht ziet. 'Het spijt me, sorry. Dat was niet mijn bedoeling.'

'Het is okay.' zeg ik en begin de boodschappen uit te pakken.

'Nee, Louis. Zo dom ben ik ook weer niet, 'tuurlijk is het niet okay. Dat zie ik toch ook?' Ik zucht even.

'Zeg maar niks meer.' Het kwam er een beetje te bot uit en ik zie Harry's gezicht veranderen. Hij trekt even met zijn mond en kijkt dan naar de grond.

'Sorry.' zegt hij dan.

'Nee, het spijt me. Ik gedraag me onredelijk.' Maar Harry lijkt het niet te horen en loopt naar de slaapkamer. Mijn stem was fluisterend en ik wil hem nog een keer zeggen dat het me spijt maar dit keer komt er helemaal geen geluid uit.

'Harry!' wil ik roepen maar er komt geen geluid uit. Gestresst pak ik wat water en drink het op.

'Ha-hik-Harry.' Krijgen we dit weer, denk ik zuchtend bij mezelf, de hik. 'Het s-hik-spijt me. Hik-Ik was hik-onredelijk.' Harry lacht schattig.

'Je hebt de hik. Zo kan ik je toch niet serieus nemen?'

'J-hik-a hal-hik-lo. Ik kan er hik-ook niks aan hik-doen.' Harry lacht nog steeds en ik begin ook te lachen. Wat mislukt, want door de hik lijkt het meer op giechelen.

'Giechelkont.' zegt Harry en hij krijgt pretoogjes. Hij trekt me op het bed en ik ga helemaal op hem liggen, iets dat niet zo moeilijk is aangezien ik kleiner ben. Met mijn hoofd op zijn borst luister ik naar zijn snelle hartslag. Het blijft een tijdje stil tot hij mijn kin naar zich toedraait en me recht in mijn ogen kijkt.

'Heb ik al gezegd dat ik van je hou?' vraagt hij fluisterend.

Er is niet normaal veel gebeurd de afgelopen tijd! Concert van Niall was natuurlijk de 6e van oktober (waar wij geen kaartjes voor hebben kunnen bemachtigen :( laat weten of jij wel kaartjes hebt!), Louis' nieuwe single Just Like You (echt te veel larry!!), Liams  nieuwe single Bedroom Floor, Nialls releases (vandaag ook zijn album), gewoon zoveel!! 

Hope you enjoy

Loveyou,

xIworkinabakery


Issues // Larry Stylinson DUTCHWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu