Met een warm lichaam om me heen word ik wakker. De gordijnen zijn gesloten en er is geen licht te vinden aan de randen van de stof. Ik wurm me uit de greep van degene die mijn leven een stuk mooier maakt. Zachtjes zet ik mijn voeten op de koude grond en sla de dekens van me af. Als ik opsta, stop ik Lou weer in en ga op zoek naar wat schone kleding in zijn kledingkast. Op mijn tenen loop ik naar de woonkamer en herinner me de dag hiervoor. Hoe ik hier binnenkwam, hoe ik hem meenam naar de slaapkamer maar vooral hoe boos mijn moeder was. Op zoek naar mijn telefoon om te zien hoe laat het is struikel ik over mijn schoenen.
'Shit.' scheld ik en sla dan met een grijns een hand voor mijn mond. Ik hoor dat Louis zich omdraait in zijn bed en hoop dat hij niet wakker is geworden. Mijn telefoon heb ik al snel gevonden en ik ga op het keukenblad zitten. Als ik mijn telefoon open zie ik dat het half twee 's nachts is. Dan valt mijn blik op de voicemails van Gemma en Niall. Op zich is dat vreemd, want Niall spreekt sowieso nooit een voicemail in omdat hij me altijd vol spamt met berichtjes of gewoon naar me toe komt. Ik klik ze één voor één aan en zet het volume zachter. Eerst spreekt Niall's vervormde stem door het stille huis.
'Hey, Harry. Ehm... Ik was net bij je thuis en ik hoorde van je moeder dat je weg was gegaan.' Zijn stem klinkt bezorgder dan ooit en het doet me pijn om niet meer de vrolijkheid te horen die hij altijd heeft. 'Ik wilde even zeker weten dat je okay bent, zeker omdat je ook niet opneemt. Ik neem maar aan dat je bij Louis bent? Als je... Als je eh... me, eh... nodig hebt, dan... dan sta ik natuurlijk altijd voor je klaar.' Hij wacht even met praten en zucht kort. 'Dat was het denk ik. Echt raar trouwens om een voicemail in te spreken, ik hoor jouw antwoord helemaal niet. Maar goed, in ieder geval... Ik zie je morgen denk ik wel weer. Laat even wat van je weten. Bye, Hazza.' Het breekt me om hem zo te horen. Hij was de laatste tijd al bezorgd om me, maar nu hoor je het in zijn stem. Automatisch speelt de voicemail van Gemma ook af.
'Hey, broertje. Waar ben je? Ik maak me zorgen om je, dat weet je. Ik wilde sorry zeggen voor als ik niet heb laten merken dat ik je steun. Ik heb er ook met Lou over gepraat maar... Goed, mama draait nog niet bij. Maar dat komt echt wel, Harry. Alles komt een keer goed. Misschien niet morgen, misschien niet de dag erna maar een keer komt het goed. Oh, en Harry, stuur even een berichtje, wil je? En voor als je bij Lou bent, ik weet zeker dat je daar bent want Niall is net hier langs geweest dus daar ben je niet, geniet van hem. Ik weet dat je van hem houdt. I love you, broertje.' Gemma maakt nog een kusgeluidje voor ze de voicemail stopt. Op de achtergrond, net voor ze ophing, hoorde ik mijn moeder nog roepen. Ik weet niet wat ze zei, maar het deed me pijn om te herinneren dat ik ruzie heb. Een traan vindt zijn weg over mijn wang en drupt op de grond.
'Harry?' hoor ik Lou zachtjes vragen. 'Harry!' fluistert hij en hij loopt met open armen naar me toe. Ik schuif mezelf van het aanrecht af en voel zijn armen om me heen.
'Wat is er gebeurd, Love?' vraagt hij zachtjes met zijn lippen tegen mijn haar.
'Heimwee?' vraagt hij zachtjes en het voelt alsof hij in mijn hart kijkt. Ik knik. Zachtjes wiegt hij me heen en weer. Lou laat me veilig voelen in zijn armen. Na een aantal minuten laat hij me voorzichtig los.
'Dankje.' zeg ik zachtjes. Hij glimlacht en geeft me een kus op mijn mond, waar hij voor op z'n tenen moet staan.
'Zullen we nog maar even in bed kruipen? Het is nog vroeg.' Ik knik. Langzaam loop ik achter Lou aan en ik kruip naast hem in bed. Ook Louis checkt nog even zijn mobiel voor hij zich naar me omdraait. Ik zag net voor hij zijn telefoon weer sluimerde dat hij een melding had en vaag kon ik in de naam zijn achternaam lezen. Met wie van zijn familie heeft hij nog contact? Ik dacht dat hij er alleen voor stond, maar blijkbaar is dat niet zo. Louis maakt zich, in tegenstelling tot net, klein als een bolletje met zijn gezicht naar me toe. Voordat hij de lakens over ons trekt, leg ik een arm om hem heen en wikkel mijn benen tussen die van hem. Zijn hoofd legt hij tegen mijn borst en hij drukt er nog een kusje op voor hij zijn ogen sluit. Maar ik kan de slaap niet vatten.
4K guys!! Thanks voor alle reads, votes en comments!!!
Loveyou,
xIworkinabakery
JE LEEST
Issues // Larry Stylinson DUTCH
FanfictionLouis Tomlinson heeft niet bepaald de problemen die iedere tiener heeft. Na het verliezen van zijn moeder verloor hij ook zijn zusjes. Voordat zijn moeder stierf vertelde hij aan zijn familie dat hij gay is, iets wat zijn vader niet accepteerde. En...